stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 247413
  • 09 اسفند 1399 - 7:57
2

خطیب زاده: ایران همانند گذشته در کنار ملت سوریه خواهد ماند

خطیب زاده: ایران همانند گذشته در کنار ملت سوریه خواهد ماند
قلم | qalamna.ir :

وزارت امور خارجه، سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه که در چارچوب همکاری های دو جانبه ایران و سوریه  در حوزه های دیپلماسی عمومی، رسانه ای و فرهنگی ای به آن کشور سفر کرده بود، علاوه بر ملاقات بامقامات سوری، در نشست ها و جلسات اندیشکده ای، رسانه ای و نخبگانی شرکت‌ کرد.

در خلال این سفر، خطیب زاده با فیصل مقداد ، وزیر امور خارجه سوریه دیدار و در مورد آخرین وضعیت روابط دوکشور و همکاری های فرهنگی و رسانه ای بین وزارت امور خارجه جمهوی اسلامی ایران و سوریه گفت وگو کرد.

در این دیدار، وزیر خارجه سوریه بر ضرورت توسعه همکاری های دو کشود در حوزه فرهنگی و رسانه ای تاکید کرد.

خطیب زاده در ادامه دیدارهای خود، با وزیر اطلاع رسانی و فرهنگ، وزیر علوم و بثینه شعبان مشاور ارشد رئیس جمهوری سوریه دیدار کرد.

در این ملاقات‌ها، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ضمن تاکید بر ضرورت توسعه همکاری های فرهنگی و رسانه ای دو کشور، از مقاومت مردم سوریه در گذار از مرحله مقاومت نظامی در برابر تروریزم ابراز خوشحالی کرده و تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران همانند مرحله گذشته، در بازسازی اقتصادی و همکاری های فرهنگی در کنار دولت و ملت سوریه خواهد ماند.

مقامات سوری نیز در این دیدارها تاکید کردند که ملت سوریه هیچگاه ایستادگی ایران در کنار ملت سوریه را فراموش نخواهد کرد.

خطیب زاده در ادامه برنامه های خود، علاوه بر سخنرانی در آکادمی دیپلماتیک سوریه و همچنین نشست در موسسه مطالعات راهبردی این کشور، در جلسه ای مشترک با اصحاب رسانه های سوریه شرکت کرده و به سوالات آنها پاسخ داد.

دیدار با بشار جعفری قائم مقام وزارت خارجه سوریه و برخی دیدارهای جانبی دیگر  در چارچوب همکاری های دیپلماسی عمومی دو کشور از جمله برنامه های این سفر بودند.

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.