stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 246996
  • 07 اسفند 1399 - 19:57
2

کاش مجلس به جای اتلاف وقت، قانون جامع انتخابات را بررسی می‌کرد

کاش مجلس به جای اتلاف وقت، قانون جامع انتخابات را بررسی می‌کرد
قلم | qalamna.ir :

قاسم میرزایی نیکو روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی، درباره طرح انتخاباتی مجلس گفت: ثبت نام از نامزدهای شوراهای شهر از نیمه سوم اسفند شروع می‌شود و بعد بحث بودجه و تعطیلات را در پیش داریم و بعید بدانم این قانون به انتخابات ریاست جمهوری برسد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه احساسی و به شکل خاص عمل کردن موجب این همه مشکلات شد.  دیدیم که مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان ۸ تا ۹ ایراد به این قانون ایراد گرفت.   ایراد شورای نگهبان به خیلی از مسایل چون مدیر و مدبر بودن و شاخص‌های انتخاب رییس جمهوری بود.

میرزایی نیکو درباره درباره افزایش مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۴۰۰، گفت: اگر رنگ سفره مردم و شرایط و بحران‌های منطقه و نگاه به احراز صلاحیت‌ها تغییر کند، ممکن است مشارکت حداکثری داشته باشیم.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری هم تاکید کردند که به دنبال یک انتخابات پرشور و ضامن تضمین امنیت کشور هستیم. هر چند نان یک عده در این است تا این مشارکت صورت نگیرد تا این شرایط تغییر نکند.  اگر مردم بدانند رای آنها موثر است در انتخابات شرکت می‌کنند.  

این فعال اصلاح‌طلب درباره توافق ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی، گفت: سخنان رییس‌جمهوری در هیات دولت باعث شد تا نمایندگان دوباره واکنش نشان دهند. به هر حال فکر و ذکر این مجلس و حتی نمایندگان ادوار گذشته منافع نظام و کشور نیست. به همین دلیل محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه توضیح داد که ای کاش مطالبات شورای امنیت ملی را نگاه می‌کردید و این همه فریاد نمی‌زدید.

نماینده مردم دماوند در مجلس دهم افزود: نماینده‌ای فریاد می‌زد که اگر این توافق هسته‌ای پاره نشود، هیچ مجموعه دولتی نباید وارد مجلس شود. این نماینده‌ها حرفها و شعارهایی می‌دهند که خریداری در نظام ندارد. این واکنش‌ها نشان دهنده احساسی عمل کردن آنها است. اگر به این موارد توجه داشتند قطعا کار به اینجا نمی‌رسید.

میرزایی نیکو یادآور شد: هیچ‌گاه توافق با گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پاره نخواهد شد مگر آنکه طرف مقابل زیر آن بزند. در این باره همه با هم صحبت کردند و منافع کشور را دیدند و گفتند چنین توافقی عملی شود. اگر دوباره همه چیز را تعطیل کنند، مدت زمان زیادی طول می‌کشد تا بازرسان باردیگر کار خود را شروع کنند.

وی با بیان اینکه توافق ایران با آژانس بین المللی هسته ای به سمت مثبت حرکت می‌کند، گفت: با توجه به تمام مسایلی که وجود دارد این توافق روند روبه جلویی را در پیش گرفته است و با این توافق وضعیت بهتر خواهد شد.

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.