stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 246988
  • 07 اسفند 1399 - 19:26
0

افزایش‌قیمت نفت‌به بیشترین‌میزان‌۱۳ماه‌گذشته

قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی: امروز در بازارهای جهانی قیمت نفت تحت تأثیر کاهش ذخایر نفت آمریکا با طوفان‌های شدید در ایالات تگزاس و همچنین اعلام بانک مرکزی این کشور مبنی بر پایین ماندن نرخ بهره افزایش یافت و به بیشترین میزان ۱۳ ماه گذشته رسید.امروز قیمت نفت برنت ۱۲ سنت افزایش داشت و هر بشکه از این نفت به قیمت ۶۷.۱۶ سنت معامله شد.نفت وست تگزاس آمریکا هم رشد ۱۱ سنتی داشت و بشکه‌ای ۶۳ دلار و ۳۳ سنت به فروش رفت.
رویترز می‌نویسد: «فدرال رزرو آمریکا اطمینان داد که نرخ بهره را در این کشور فعلا در سطح پایین نگه می‌دارد» و همین عاملی برای تضعیف ارزش دلار شد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد: «زمستان شدید در تگزاس آمریکا سبب شده که تولید نفت خام این کشور بیش از ۱۰ درصد یا یک میلیون بشکه در روز کاهش یابد.»جفری هلی، تحلیل‌گر ارشد OANDA اعلام کرد: «در کنار این دلایل لحن ملایم جرومی پاول در باره سیاست‌های مالی و نرخ بهره این کشور به افزایش قیمت نفت دامن زد.»از سوی دیگر بازار همچنان در انتظار نتایج نشست کشورهای اوپک پلاس است که گفته شده در ۴ مارس نشست برگزار می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند. این سازمان طرح کاهش تولید نفت را پیگیری می‌کند و در نشست‌های قبلی همچنان به مواضع خود برای تداوم کاهش عرضه اصرار داشت.

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.