stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 246979
  • 07 اسفند 1399 - 18:56
0

توسعه واکسن کرونا به شکل اسپری و قرص

قلم | qalamna.ir :
گروه علمی:محققان توسعه دهنده واکسن کووید۱۹ در دانشگاه آکسفورد مشغول بررسی روش های دیگر انتقال واکسن به بدن از جمله اسپری استنشاقی و قرص هستند.به گفته یکی از محققان ارشد توسعه دهنده واکسن کووید ۱۹ در دانشگاه آکسفورد، مردم این کشور می‌توانند در آینده از واکسن‌هایی به شکل قرص استفاده کنند.

پروفسور سارا گیلبرت به اعضای پارلمان انگلیس اعلام کرد او و تیمش مشغول توسعه روش‌های نوین انتقال واکسن به بدن هستند که نیازی به تزریق ندارد و واکنش ایمنی قدرتمندتری را ایجاد می‌کند.این گروه از محققان در حقیقت مشغول بررسی ارائه واکسن به شکل اسپری استنشاقی (مشابه واکسن آنفلوانزا برای کودکان) یا قرص (مشابه واکسن فلج اطفال) هستند.چنین دستاوردی نه تنها خبری خوشحال کننده برای افرادی است که از سوزن می‌ترسند، بلکه چالش ذخیره و نگهداری واکسن در مرحله عرضه بین المللی را برطرف می‌کند.

پروفسور گیلبرت معتقد است استفاده از اسپری استنشاقی یا قرص‌ها سلول‌های ایمنی در ریه، گلو و بینی را بهتر هدف می‌گیرد و تأثیرگذار تر است.او در همین خصوص به کمیته علم و فناوری پارلمان این کشور گفت: در حال حاضر تمام واکسن‌های ارائه شده، باید به بدن تزریق شوند. اما لزوماً این بهترین روش برای ایجاد ایمنی در مقابل یک عفونت ویروسی دستگاه تنفسی نیست. ما می‌خواهیم سیستم ایمنی در بخش بالای سیستم تنفسی و سپس قسمت پایینی آن (که ویروس عفونت ایجاد می‌کند) فعال باشد. واکسن‌های آنفلوانزا که به شکل اسپری استنشاقی هستند را می‌توان روشی مناسب برای انتقال واکسن به بدن در مقابل ویروس کرونا به حساب آورد. واکسیناسیون به وسیله قرص نیز ممکن است.به گفته گیلبرت ارزیابی روی هر دو این روش‌ها آغاز شده و توسعه آن نیازمند مدت زمان است. همچنین باید ایمنی و کارآمدی چنین واکسن‌هایی بررسی شود.

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.