stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 246959
  • 07 اسفند 1399 - 18:27
1

این خوراکی دندان‌هایتان را نابود می‌کنند

قلم | qalamna.ir :
گروه علمی: تعداد زیادی از افراد، به ویژه کودکان و نوجوانان از مشکلات مرتبط با سلامت دهان و دندان رنج می‌برند، اما اغلب، نمی‌دانند که می‌توان با کمک رژیم غذایی مناسب از مشکلات دندانی پیشگیری کرد.برای جلوگیری از پوسیدگی دندان، مطمئنا مسواک زدن و استفاده از نخ دندان و دهانشویه موثر است، اما با پرهیز‌های غذایی نیز می‌توان سلامت دندان‌ها را تضمین کرد:

نوشابه
نوشابه علاوه بر تقویت چاقی، یکی از بدترین مواد غذایی برای دندان‌های شما است. نوشابه‌های غنی از اسید و قند به مینای دندان شما حمله می‌کنند. اگر مرتبا نوشابه بنوشید، دندانهایتان را در معرض خطر فرسایش، حساسیت و حفره دندانی قرار می‌دهید.

آب نبات
بدون شک اغلب آب نبات‌ها پر از شکر هستند و به خصوص آب نبات‌های جویدنی، مانند کارامل، تافی و… که به دندان‌های شما می‌چسبد به خصوص برای مینای دندان شما مضر است.

میوه خشک شده
ممکن است میوه خشک، مملو از ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر باشد، اما میوه‌های خشک می‌توانند برای سلامتی دهان شما مضر باشند. میوه‌های چسبناک و شیرین، یک منبع غذایی عالی برای باکتری‌هایی هستند که باعث فرسایش و حفره دندان می‌شوند.

آب میوه
ترکیب شیرین و اسیدی آب میوه، به خصوص کوکتل میوه برای دندان‌های شما مضر است، آب میوه با ایجاد روند فرسایشی در دندان، خطر ایجاد حفره‌های دردناک را افزایش می‌دهد.

نان سفید
به دنبال دلیل خوبی برای قطع مصرف نان سفید هستید؟ آیا می‌دانید نان سفید برای سلامتی دهان و دندان شما مضر است؟ کربوهیدرات‌های ساده موجود در نان سفید این عادت بد را دارند که به دندان‌های شما بچسبند. با بیشتر ماندن در دهان، باعث شروع پوسیدگی دندان می‌شوند

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.