stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 246919
  • 07 اسفند 1399 - 12:44
0
احترام خبر داد؛

راه اندازی تست PCR آنفلوآنزا همزمان با آزمایش کرونا

راه اندازی تست PCR آنفلوآنزا همزمان با آزمایش کرونا
اصفهان_ سرپرست آزمایشگاه تشخیص مولکولی کرونا ویروس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، از راه اندازی تست PCR آنفلوآنزا به صورت همزمان با آزمایش کرونا جهت بیماران بستری خبرداد.
قلم | qalamna.ir :

سرپرست آزمایشگاه تشخیص مولکولی کرونا ویروس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، از راه اندازی تست PCR آنفلوآنزا به صورت همزمان با آزمایش کرونا جهت بیماران بستری خبرداد.

حسن احترام، اظهار کرد: تست آنفلوآنزا پیش از این به آزمایشگاه های تهران و اصفهان ارسال می شد که با فراهم شدن امکانات و تجهیزات مورد نیاز، این آزمایش در منطقه انجام خواهد شد.

وی افزود: تشخیص و تفکیک آنفلوآنزا از کرونا به منظور پاسخ دهی زود هنگام، شناسایی سریع بیماران، شروع اقدامات درمانی مناسب و به موقع از مهم ترین مزایای انجام این مدل آزمایش است.

سرپرست آزمایشگاه تشخیص مولکولی کرونا ویروس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، تصریح کرد: طی یک سال گذشته از شیوع ویروس کرونا، تاکنون حدود ۴۰ هزار تست تشخیص مولکولی کرونا در آزمایشگاه کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی انجام شده است.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، وی گفت: آیین بهره برداری از پروژه ها  ICERP و چهار دستگاه بیمارستانی پیشرفته دانشگاه علوم پزشکی کاشان شامل سی تی اسکن، سی آر آر تی، ویدیو لارنگوسکوپ و اکو سونوپرتابل به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال خریداری شده از محل تسهیلات بانک جهانی در هجدهمین پویش راه سلامت پنجشنبه گذشته (۳۰ بهمن) برگزار شد.

همچنین مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: در یک سال گذشته ۱۳۵ هزار و ۵۰۸  نفر تاکنون به مراکز بستری و سرپایی تشخیصی و درمانی شهرستان های کاشان و آران و بیدگل مراجعه کرده اند که تست کرونا برای ۱۴ هزار و ۲۳۳ نفر تا کنون مثبت بوده و هشت هزار و ۶۳۳ بیمار حاد تنفسی تا کنون از بیمارستان مرخص شده اند.

مریم امیدی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰ بیمار جدید حاد تنفسی در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل بستری شده اند و در مجموع ۷۴ بیمار حاد تنفسی در مراکز درمانی دو شهرستان بستری هستند که ۱۲ نفر آنها در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند و در این مدت یک نفر نیز فوت شده است.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.