stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 246916
  • 07 اسفند 1399 - 17:26
0

دلخوری کارکنان بهشت زهرا از وزیر بهداشت

قلم | qalamna.ir :
گروه جامعه: روزنامه آفتاب یزد: اظهارات غیرمتعارف وزیر بهداشت با عث دلخوری کارکنان بهشت زهرا (س) شد.
دو روز پیش سعید نمکی وزیر بهداشت از کسانی که کرونا را جدی نمی‌گیرند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند با عصبانیت انتقاد کرد و خطاب به آن‌ها گفت: «ما داریم فریاد می‌زنیم که اپیدمی گرفتارمان می‌کند، چرا گوش نمی‌کنید؟ اینطور که نمی‌شود مملکت اداره کرد. چقدر باید فریاد بزنم و بگویم. خدا شاهد است که داغ این شهدای سلامت دارد مرا نابود می‌کند. ناب‌ترین بچه‌های نظام سلامت را از دست دادم. داغی برای هیچ فرماندهی بالاتر از این نیست که افسران ارشد و سربازانش را ازدست بدهد آن هم به دلیل ندانم کاری و
سهل انگاری دیگران. من وزیر خبر ندارم چه کسی می‌آید و بیرون می‌رود. فقط شدم ته رودخانه، زخمی و جنازه جمع کن. بجای وزیر بهداشت بگوئید مدیرکل مرده‌شورخانه. این درد بزرگی است.»
اما بخشی از این اظهارات وزیر بهداشت موجب ناراحتی قشری از جامعه شد که از زمان ورود کرونا تا به الان پا به پای نیروی‌های سلامت زحمت کشیدند و با تمام خطراتی که برایشان داشت، افرادی راکه کرونا جانشان را می‌گرفت به دل خاک می‌سپردند. همان‌ها که وزیر بهداشت با عصبانیت می‌گوید از این به بعد مدیر کل مرده شور خانه خطابش کنند. حالا کارکنان بهشت زهرا (س) ناراحتند از این نوع حرف‌زدن وزیر بهداشت و آن را توهین به این زحمتکشان جامعه می‌دانند.
وزیر بهداشت عذرخواهی کند
در این راستا نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفته است. «جا دارد به‌نمایندگی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، مجموعه مدیریت شهری و پرسنل خدوم بهشت زهرا (س)، مراتب گلایه و ابراز ناخرسندی خود را از سخنان نسنجیده وزیر بهداشت که موجب گلایه همکارانمان در سازمان بهشت زهرا(س) به ویژه نیروهای معزز و گرانقدر بخش تطهیر این سازمان گردید، ابراز کنم.» سید ابراهیم امینی ادامه داد: «عزیزان ما در بخش تطهیر بهشت زهرا(س) و آرامستان‌های سراسر کشور در یک سال اخیر بدون هیچ چشم‌داشتی و در نهایت گمنامی با کمترین امکانات ممکن و علی‌رغم تمامی مخاطرات اجازه ندادند حتی لحظه‌ای امور مرتبط با کفن و دفن اموات با رعایت مسائل شرعی و دینی بر زمین بماند این در حالیست که در سایر کشورهای اسلامی و غیر اسلامی با کندن گورهای دسته جمعی و بدون رعایت آداب دینی فوت شدگان ناشی از کرونا را مدفون می‌سازند.»
نایب رئیس شورای شهر تهران افزود: «حال پس از یک سال و در شرایطی که انتظار به‌حق این عزیزان از وزیر بهداشت اعلام خبر خوش در اولویت قراردادن شاغلان بخش تطهیر سازمان بهشت زهرا(س) برای دریافت واکسن ضدکرونا بود، این سخنان همچون ریختن آب سردی بر پیکر این نیروهای زحمتکش بود و باعث رنجش خاطر ایشان شد. امیدوارم وزیر محترم ضمن عذرخواهی از سخنان خود که نه در شان همکاران بهشت زهرایی و نه در شان کادر درمان بود، اقدامات لازم جهت دلجویی از این عزیزان را با اعلام جدول زمانی واکسیناسیون اولویت‌دار این بزرگواران که روزانه و در برخی روزها به‌صورت سه شیفت کار می‌کنند و از نزدیک با متوفیان کرونایی و مشکوک به کرونا سر و کار دارند،
انجام دهد.»
عذرخواهی می‌کنم
از سوی دیگر رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران در واکنش به صحبت‌های وزیر بهداشت و تذکر امینی مبنی بر لزوم عذرخواهی وزیر گفت: «به عنوان عضوی از جامعه پزشکی کشور که شاهد سختی‌های عزیزان شاغل در سازمان بهشت زهرا(س) به ویژه تطهیرکنندگان سخت کوش و فداکار هستم دست تک تک آن‌ها را می‌بوسم و از جانب خودم اگر موجب دلگیری آن‌ها شده عذرخواهی می‌کنم.» ایلنا، ناهید خداکرمی افزود: «ادامه مبارزه با شرایط اپیدمی نیازمند برنامه ریزی کوتاه مدت و درازمدت است و تامین واکسن به عنوان یک اصل پیشگیری مطرح است و وزیر بهداشت نیز در زمینه تامین واکسن با مشکلاتی مواجه هستند، معلوم است که ممکن است در شرایط فشار، بی‌خوابی و سختی کار این مشکل پیش بیاید.»
واکنش کاربران
اما نوع حرف زدن وزیر بهداشت در مورد کارکنان بهشت زهرا (س) نیز با واکنش‌هایی از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی روبه رو شده است.
یکی از کاربران در این مورد نوشته است: «دلم برای کارکنان بهشت زهرا(س) هم کبابه. اون بندگان خدا هم تو خط مقدّم‌اند، ولی مثل دکتر-پرستارا کسی حلوا حلواشون نمی‌کنه که هیچ، تازه وزیر بهداشت اینطور بهشون توهین می‌کنه»
یکی دیگر از کاربران اینطور می‌نویسد: «جناب آقای وزیر مدت هاست به خاطرشان بالا و کار بزرگ کارکنان بهشت زهرا(س) از آن‌ها با عنوان تطهیرگر یاد می‌شود. از لفظ مرده شور برای تحقیر ایثارگران فعال در بهشت زهرا (س) استفاده نکنید!»
کاربر دیگری گفته است: «یکی از گروه‌هایی که در بحث کرونا زحمت می‌کشند و خیلی هم کم دیده می‌شوند کارکنان بهشت زهرا(س) هستند. حفاظت ازسلامت اونها یکی از مهمترین اولویت هاست و از طرفی هم حقشون نیست که وزیربهداشت بخواهد در موردشان اینطور سخن بگوید»

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.