stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 246849
  • 07 اسفند 1399 - 14:26
0

مراسم و هدایای روز پدر در برخی کشورها

قلم | qalamna.ir :
گروه جامعه: روز پدر به عنوان روزی مهم و پرمعناست و بسیاری از کشورها در سراسر جهان این روز را با احترام و عشق نسبت به پدران جشن می‌گیرند و فرصتی است تا نقش پدران در خانواده و جامعه را برجسته کنیم.مراسم روز پدر در روزهای کرونایی ممکن است اندکی متفاوت از  گذشته برگزار شود، اما این بدان معنا نیست که جشن این روز برگزار نشود بلکه می‌توان با گردهمایی مجازی مراسم این روز را برگزار کرد تا کمترین آسیب به سالمندان وارد شود. محققان اظهارکردند: برگزاری جشن‌ها از راه دور و به‌صورت مجازی به صمیمیت افراد آسیبی وارد نمی‌کند.یافتن هدیه مناسب برای فردی که شاید هیچ چیزی احتیاج ندارد، اندکی دشوار است اما باید قدردانی خود را نشان دهید. برای مثال، در نامه‌ای دست‌نویس به پدرتان بگویید که چقدر برای شما اهمیت دارد. لیندا نیلسن، استاد روانشناسی آموزشی و نوجوانان در دانشگاه ویک فارست ایالات‌متحده پیشنهاد می‌کند برای ایجاد صمیمیت بیشتر از یک کاغذ ساده به جای کارت تبریک استفاده کنید. بسیاری از کشورها در سراسر جهان، روش‌های خاصی برای بزرگداشت پدران دارند و در ذیل مجموعه‌ای از روش‌های تکریم پدران در سراسر جهان بیان شده است.
 

تایلند
در کشور تایلند، ۵ دسامبر روز پدر نامگذاری شده که در واقع روز تولد پادشاه پیشین تایلند بومیپول آدولیاده (Bhumibol Adulyadej) است. مرسوم است که در این روز افراد لباس زرد بپوشند، زیرا که رنگ روز دوشنبه (پادشاه دراین روز متولد شده) است و پدران و پدربزرگ‌ها معمولا یک شاخه گل اختر(Canna) هدیه می‌گیرند اگرچه که این روزها این مورد دیگر مرسوم نیست.

اروگوئه
خانواده‌ها در مونته ویدئو پایتخت اروگوئه (کشوری در امریکای جنوبی)، به طور سنتی پدران را تکریم می‌کنند و با این هدف که پدر استخوان‌بندی خانواده است، در خارج از خانه اسکلتی ‌آویزان می‌کنند.

آلمان
در چهاردهمین روز پس از عید پاک در آلمان، روز پدر در روز پنجشنبه به طور سنتی جشن گرفته می‌شود و اعتقاد مسیحیان به عروج عیسی مسیح به بهشت در این روز است. این روز به عنوان روز مردان نیز شناخته می‌شود و مرسوم است که گروه‌هایی متشکل از مردان سفرهای پیاده روی را برنامه‌ریزی می‌کنند و با گاری‌های دست‌ساز(Bollerwagon) که ملزومات خود را در آن حمل می‌کنند به آغوش طبیعت می‌روند.

مکزیک
برگزاری روز پدر در این کشور مشابه کشور انگلیس است و در آن هدایا و وعده‌های غذایی به‌عنوان هدیه به پدران تقدیم می‌شود. همچنین مسابقه‌ای به‌ نام Carrera Día del Padre  در پارک ملی مکزیکوسیتی، مکزیک (de Tlalpan) که منطقه طبیعی محافظت شده برای تفریح در فضای باز است، برگزار می‌شود.

فرانسه
در سال ۱۹۴۹ برای اولین بار سازنده فندک فلامینر(Flaminaire) ایده روز پدر را با معرفی این محصول خود به عنوان بهترین هدیه تبلیغ کرد و این روز از سال ۱۹۵۲ به رسمیت شناخته شد و امروزه نقاشی یا هدایای کوچک برای پدران جایگزین فندک شده است.  

آفریقای جنوبی
هدایای روز پدر در افریقای جنوبی شامل هدایای دست‌ساز، گردنبندها و یادداشت‌های تشکرآمیز است، در این روز خانواده‌ها معمولا با هم به ماهیگیری رفته یا از پیک نیک لذت می‌برند، برگزاری این نوع جشن‌ها به شدت بر نقش پدران در پرورش فرزندان و ساختن یک جامعه قوی متمرکز است.

ژاپن
کودکان در ژاپن به پدران خود هدایایی شامل صنایع دستی مانند اریگامی، شیرینی و لیوان هدیه می‌دهند و خانواده‌ها این جشن را با یک وعده‌غذایی شامل غذاهای دریایی (خرچنگ و میگو) جشن می‌گیرند. همچنین  گل‌ها قسمت مهمی از جشن‌ روز پدر هستند و عطر نیز یک هدیه محبوب برای پدران ژاپنی است.

 روسیه
روز پدر در روسیه به عنوان یک جشن نظامی آغاز شد و روسیه به سنت اتحاد جماهیر شوروی در بزرگداشت مدافع میهن (روز مدافع پدران) در ۲۳ فوریه ادامه می‌دهد و از بزرگداشت نظامی به بزرگداشت شخصیت‌ پدر تبدیل شده است. در گذشته، در سراسر این کشور سربازان با رژه مراسم این روز را برگزار می‌کردند، اما این روزها جشن و موسیقی جایگزین شده است و مردان نیز هدایایی کوچک از همسران خود دریافت می‌کنند.

برزیل
روز پدر یا Dia dos Pais، در برزیل سنتی است که گوشت در آن اهمیت دارد و خانواده‌ها در کنار هم کباب یا استیک می‌خورند. این روز دومین یکشنبه آگوست است.

 نپال
روز پدر یا Gorkana Aunsi، بین اواخر ماه اوت و اوایل سپتامبر در نپال (کشوری در آسیای جنوبی) قرار دارد و زمان احترام به پدران است. افراد هندو و بودایی برای ادای احترام به پدران درگذشته به معبد می‌روند. در این روز دختران و پسران با غذا و دیگر هدایا به پدران خود احترام می‌گذارند.

 فنلاند
در فنلاند، پدران از استراحت لذت می‌برند و ترجیح می‌دهند که صبحانه مورد علاقه خود را در رختخواب میل کنند. در مدارس نیز به احترام همه پدران در جمعه قبل از روز پدر، کیک و قهوه می‌خورند.

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.