stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 246828
  • 07 اسفند 1399 - 13:57
0

رژیم‌‌غذایی‌توصیه شده‌دانشمندان برای‌سلامت قلب

قلم | qalamna.ir :
گروه علمی:دانشمندان آمریکایی یک رژیم غذایی سالم برای حفظ سلامت قلب را توصیه کردند. داشتن رژیم غذایی سالم می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌ها را کاهش داده و نیز سطح سلامت و تندرستی بدن را افزایش دهد. در این میان، تحقیقات جدید اومنی هارت به دو رژیم غذایی سالم، یکی سرشار از چربی‌های غیراشباع شده و دیگری سرشار از پروتئین، دست یافته است که می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهد.در این گزارش دانشمندان آمریکایی یک رژیم غذایی روزانه که تلفیقی از این دو رژیم غذایی سالم است، به شما پیشنهاد می‌کنند.
 

صبحانه
برای وعده صبحانه بهتر است به جای استفاده از آبمیوه، از میوه کامل استفاده کنید. میوه کامل دارای فیبر بوده و این موضوع به عملکرد بهتر دستگاه گوارش و کاهش قند خون کمک می‌کند؛ همچنین بجای استفاده از نان سفید و غلات بدون سبوس، بهتر است از نان کامل دارای سبوس و غلات کامل برای وعده صبحانه استفاده کنید.استفاده از شیر کم چرب، گردو، زردآلو و کرنبری توصیه می‌شود؛ همچنین بهتر است از چای و قهوه بدون شکر استفاده کنید، ۳۰ گرم پنیر به همراه گردو هم از دیگر مواردی است که می‌توانید به وعده صبحانه خود بیافزایید.

ناهار
بشقاب سبزیجات به همراه تکه‌های سیب، انگور، ۳۰ گرم پنیر و ۲ قاشق غذاخوری گردو برای وعده ناهار توصیه می‌شود. می‌توانید از میوه‌های تازه نیز به عنوان میان وعده بهره ببرید.

شام
سبزیجات پخته و توفو به همراه برنج قهوه‌ای (دارای سبوس) برای وعده ناهار توصیه می‌شود. می‌توانید برای دسر از ماست یونانی به همراه بلوبری، تکه‌های موز، و یک چهارم فنجان گرانولا استفاده کنید.چه میزان باید کالری مصرف کنیم؟هدف از تحقیقات اومنی هارت غنی سازی رژیم غذایی و در عین حال، حفظ سلامت بدن و بخصوص قلب است. در این رژیم غذایی فرد باید ۲۱۰۰ کالری انرژی در طول روز دریافت کند که شامل موارد ذیل است:
۱- چربی: ۱۴ گرم
۲- پروتئین: ۱۰۵ گرم
۳- فیبر: دستکم ۳۰ گرم
۴- پتاسیم: ۴۷۰۰ میلی گرم
۵- منیزیم: ۵۰۰ میلی گرم
۶- کلسیم: ۱۲۰۰ میلی گرم
۷- سدیم: کمتر از ۲۳۰۰ میلی گرم

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.