stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 246770
  • 07 اسفند 1399 - 12:19
1

استاندار فارس: اجرای طرح خط انتقال پروپلین به فارس

استاندار فارس: اجرای طرح خط انتقال پروپلین به فارس
فارس- طرح انتقال پروپلین به عنوان دومین ماده پایه پتروشیمی از عسلویه به فارس اجرایی می شود.
قلم | qalamna.ir :
استاندار فارس همچنین با اشاره به دیدار خود با معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت‌های پتروشیمی کشور گفت: در این دیدار مقرر شد که طرح انتقال پروپلین به عنوان دومین ماده پایه پتروشیمی از عسلویه به مرکز فارس اجرایی شود.
رحیمی بیان کرد: این ماده اولیه و مشتقات آن، کاربرد فراوانی در کارخانجات شیمیایی دارد و انتقال آن به فارس زمینه ساز ایجاد زنجیره‌ای از صنایع شیمیایی در استان خواهد شد.
وی افزود: هم‌اینک سرمایه‌گذاران مختلفی موضوع انتقال پروپیلن به فارس را پیگیری می‌کنند تا از این ماده اولیه و مشتقات آن در کارخانه‌هایی که قرار است اجرا شود استفاده کنند.
به گفته رحیمی مهمترین مشتقات پروپیلن عبارتند از پلی‌پروپیلن، آکریلونیتریل، پروپیلن اکسید، فنل، اکسوالکل‌ها، کیومن، ایزوپروپیل‌الکل، آکریلیک اسید که هر یک در بخش‌های متعدد و اثرگذاری کاربرد دارند.
استاندار ادامه داد: پلی پروپیلن یکی از مهمترین مشتقات پروپیلن است و در صنایع نساجی، بسته‌بندی مواد غذایی، ساختمانی، صنعتی، وسایل آزمایشگاهی، تجهیزات پزشکی، قالب‌گیری تزریقی و اجزای اتومبیل کاربرد دارد و به همین دلیل برای سرمایه‌گذاری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.