stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 246758
  • 07 اسفند 1399 - 11:58
0

خواهرخواندگی تهران و پایتخت صربستان

قلم | qalamna.ir :
گروه جامعه: شهرداران تهران و بلگراد در دیداری مجازی موافقت کردند که تندیس‌های مشاهیر ایرانی و صرب در شهرهای بلگراد و تهران نصب شود. نخستین تندیس هم مربوط به حکیم عمر خیام و نیکولا تسلا است. پیروز حناچی شهردار تهران در گفت‌وگوی مجازی با شهردار بلگراد گفت: بحران کرونا به مردم دنیا نشان داد آنچه بشریت به دست آورده است در برابر آنچه که نمی‌داند، هیچ است. همه ویروس‌های کرونا در کل دنیا را که جمع کنیم ۸ گرم بیشتر نخواهد بود؛ اما ببینید چه مشکلاتی در دنیا ایجاد کرده است و این‌ها نشان می‌دهد که برای حل مشکلات جهانی به همبستگی بیشتری نیاز داریم.حناچی گفت: تهران و بلگراد در زمینه‌های مختلف با هم همکاری داشتند و ما خواهان گسترش همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف هستیم. بر اساس توافقی که میان دو شهر شده است از شخصیت‌های برجسته ایرانی تندیسی در بلگراد و همین‌طور برای شخصیت‌های برجسته صربستانی تندیسی در تهران ساخته و نصب می‌شود. نیکولا تسلا و حکیم عمر خیام از نخستین تندیس‌هایی است که در تهران و بلگراد نصب خواهد شد.
 

او در ادامه بیان کرد: ما در تهران موج سوم کرونا را پشت سر گذاشته‌ایم و هم اکنون شرایط مناسب‌تری نسبت به جهان غرب داریم، اما همچنان نگران آینده هستیم. در تهران بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی مانند سینماها تعطیل شده و شهرداری نیز بسیاری از خدمات را به مردم ارائه نمی‌کند. ناوگان حمل و نقل شهری با کاهش یک سومی مسافران روبروست، این در حالی است که ما در ایران علاوه بر کرونا با تحریم‌های ظالمانه علیه ایران نیز مبارزه می‌کنیم که امیدواریم به زودی برطرف شود.حناچی در ادامه با اشاره به اینکه کرونا آسیب‌های زیادی به فعالیت‌های اقتصادی وارد کرده است، افزود: البته شهرداری تهران به برخی از آسیب‌دیدگان اقتصادی کمک کرده و علاوه بر این در حوزه توسعه شهری هم اقدامات خوبی انجام شده است؛ از جمله افتتاح ۱۰ ایستگاه مترو که تا پایان سال هجری شمسی اتفاق خواهد افتاد.

شهردار تهران با استقبال از درخواست  شهردار بلگراد برای سفر به این شهر گفت: امیدوارم شرایط کرونا برطرف شود و بتوانیم با یکدیگر ملاقات حضوری داشته باشیم و در جریان این ملاقات  سند خواهرخواندگی شهرهای تهران و بلگراد را امضا کنیم. در ادامه مراسم، زوران رادوویجیچ شهردار بلگراد با اشاره به شرایط کرونایی جهان گفت: بلگراد هم مانند سایر کلانشهرهای دنیا سال بسیار سختی را پشت سر گذاشته و این در حالی است که هم اکنون نگران سلامتی مردم و کادر درمانی شهرمان هستیم. در یک سال گذشته شرایطی را تجربه کرده‌ایم که مانند فیلم‌های تخیلی است و انسان‌ها با استفاده از دستگاه با هم صحبت می‌کنند.او با اشاره به همکاری با کادر درمان ایرانی، بیان کرد: من جراح کودکان هستم و با پزشکان خوب ایرانی در بلگراد همکاری می‌کنم و می‌دانم که با وجود کادر مجرب درمانی ایران شرایط در کشور شما بهتر خواهد شد.همچنین رادوویجیچ در سخنان خود از مهمان‌نوازی ایران در میزبانی شهردار سابق بلگراد تشکر کرد و گفت: امیدواریم میزبان خوبی برای شما باشیم. شهردار بلگراد در پایان این دیدار مجازی افزود: با وجود کرونا، شهرداری بلگراد هم تلاش دارد که پروژه‌های خود را ادامه دهد. هر کسی که به بلگراد بیاید متوجه می‌شود که این شهر در مقایسه با گذشته تغییرات زیادی کرده است و ساخت‌وسازهای زیادی در بلگراد در جریان است.

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.