stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 246749
  • 07 اسفند 1399 - 11:57
0

روحانی: آزادراه غدیر به کاهش بار ترافیکی تهران- کرج کمک می‌کند

روحانی: آزادراه غدیر به کاهش بار ترافیکی تهران- کرج کمک می‌کند
قلم | qalamna.ir :

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در پنجاه و دومین هفته پویش ملی تدبیر و امید برای جهش تولید، درباره افتتاح آزادراه غدیر، گفت: با افتتاح فاز اول این طرح بار ترافیکی بسیار بزرگ از روی کرج برداشته شد برای اینکه همه می‌خواستند از آنجا عبور کنند.  البته آزادراه غدیر هم به کرج و تهران بسیار کمک خواهد کرد.

رییس جمهوری افزود: ان شاء الله همانطور که وزیر راه گفت آن اتصال میان مسیر شرق و شمال یعنی از شریف آباد به سمت جاجرود هم باید انجام شود تا این حلقه کاملاً متصل شود و از این فشاری که روی تهران و کرج است برداشته شود.

روحانی با قدردانی از تلاش‌های قرارگاه سازندگی خاتم برای انجام این پروژه مهم گفت: ما زمانی که آزادراه حرم تا حرم را افتتاح می‌کردیم همانجا با دوستان قرارگاه برای پروژه چرم‌شهر به آبیک بحث شد و دوستان قول گرفتیم که در دولت تدبیر و امید این طرح شروع و اجرا شود و این کار شد.

وی گفت: پروژه‌های بسیار مهم دیگری هم در اختیار قرارگاه از جمله راه آهن بسیار مهم زاهدان است که تلاش پیگیری انجام می‌گیرد. تقریباً هر هفته به شکلی از وزیر راه حضوری و تلفنی پیگیری می‌کنم برای اینکه اگر مشکلی دارد، حل شود البته مشکل مالی پروژه را ما حل کردیم.

روحانی افزود: پروژه مهم دیگری که دلم می‌خواهد در این زمینه قرارگاه فعال‌تر شود پروژه رشت -آستارا است که برای ما بسیار اهمیت دارد. من چند بار به رییس سازمان برنامه و بودجه تاکید کردم که برای این پروژه تلاش شود. علاوه بر  این پروژه‌ مهم، پروژه‌های دیگری هم داریم  که بسیار مهم هستند. امیدوارم با کمک همه پیمانکاران خصوصی و تلاش و  برنامه‌ریزی قرارگاه این کارها پیشرفت داشته باشد.

رییس‌جمهوری خاطرنشان کرد: امروز روز بسیار خوشحال کننده‌ای برای همه ماست البته اصل، ولادت مولا امیرالمومنین (ع) است که دل همه را شاد کرده و این پروژه هم مردم ایران و مخصوصا مردم استان‌های قزوین، مرکزی، البرز، تهران، قم و سمنان را خوشحال کرده است.

آزادراه غدیر که با عبور از ۳ استان، آبیک در قزوین را پس از عبور از استان البرز به ورامین در جنوب تهران متصل می‌کند، امروز از سوی  رییس جمهوری از طریق ویدئوکنفرانس افتتاح شد.
این آزادراه در ۴ قطعه به طول ۱۵۸ کیلومتر احداث شده و یکی از مهمترین و با اولویت‌ترین کریدورهای ترانزیتی کشور در کریدور شرق به غرب، شمال به جنوب و شبکه بزرگ‌راهی آسیایی است.
برای اجرای این پروژه ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار صرف شده و با بهره‌برداری از آن برای ۲۵۰ نفر اشتغال پایدار ایجاد خواهد شد.

ادامه دارد…

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.