stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 246746
  • 07 اسفند 1399 - 11:56
1

دارک مود به گوگل مپ اضافه خواهد شد

قلم | qalamna.ir :
گروه فناوری: شرکت گوگل اعلام کرد حالت تیره گوگل مپ در حال آزمایش بوده و به زودی در دسترس افراد قرار می‌گیرد.نزدیک به دو سال است که شرکت‌های فعال در زمینه فناوری به خصوص دو شرکت گوگل و اپل روی موضوع حالت تیره یا همان دارک مود تمرکز کرده‌اند و سعی دارند این قابلیت را در سیستم عامل خود بهبود دهند. قابلیت حالت تیره علاوه بر جلوگیری از رسیدن آسیب به چشم کاربر در شب یا محیط‌های تیره از خالی شدن سریع‌تر باتری گوشی همچنین رسیدن آسیب به پیکسل‌های نمایشگر گوشی افراد جلوگیری می‌کند. در حال حاضر تقریبا تمامی نرم افزارهای موجود در دسترس افراد از حالت تیره پشتیبانی می‌کنند.اما یکی از محبوب‌ترین نرم افزارهای شرکت گوگل یعنی گوگل مپ همچنان از این قابلیت بی‌بهره مانده است؛ در همین راستا یکی از وب سایت‌های معتبر فناوری اعلام کرده است که نرم افزار گوگل مپ به زودی از قابلیت حالت تیره برخوردار خواهد شد. بر اساس اطلاعات منتشر شده این قابلیت در مراحل پایانی تولید به سر می‌برد و به زودی باید شاهد در دسترس قرار گرفتن این قابلیت باشیم.

تاثیرات حالت تیره در گوگل مپ 
فعال کردن حالت تیره در نرم افزار گوگل مپ باعث می‌شود نوار جست‌وجو و سایر دکمه‌های موجود در این نرم افزار به رنگ خاکستری در بیایند. علاوه بر این برای پس زمینه نقشه نیز تیره‌ترین خاکستری قابل نمایش در گوشی‌های هوشمند در نظر گرفته شده است که شباهت بسیار زیادی به رنگ مشکی دارد. گفتنی است خیابان‌ها و کوچه‌ها کمی روشن‌تر از پس زمینه استفاده شده در این نرم افزار هستند.شرکت گوگل برای فعال سازی این قابلیت سه تنظیمات خاص در نظر گرفته است که شامل موارد زیر می‌شود:
Always in light theme
Always in dark theme
Same as device theme 
شرکت گوگل نیز به صورت رسمی اعلام کرده است که قابلیت حالت تیره در نرم افزار گوگل مپ تا بهار سال آینده در دسترس تمامی کاربران قرار خواهد گرفت، گفتنی است این قابلیت در حال حاضر به طور تصادفی روی گوشی برخی از افراد در دسترس قرار گرفته است و گوگل در حال آزمایش این قابلیت روی گوشی کاربران است.

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.