stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 246740
  • 07 اسفند 1399 - 11:52
0

کمبود عرضه مرغ باعث گرانی و گرانفروشی شده است

کمبود عرضه مرغ باعث گرانی و گرانفروشی شده است
قلم | qalamna.ir :

محمدعلی اسفنانی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار قضایی با تاکید بر اینکه تعزیرات سازمان شبه قضایی است که فقط به تخلفات رسیدگی می کند، افزود: وقتی کالایی مانند مرغ در بازار کم عرضه می شود، شاهد گرانی و گرانفروشی هستیم.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه میزان مصرف مرغ تهران در هر روز بین هزار تا هزار و ۱۰۰ تن در شرایط عادی است و وقتی گاهی فقط ۲۷۰ تن در بازار عرضه می شود، طبیعتا کفاف مصرف تهران را نمی‌دهد.

اسفنانی اظهارداشت: اکنون علاوه بر گرانفروشی مرغ کامل، مصداق دیگر مرغ‌های بسته‌بندی است که فوق‌العاده گران فروخته می‌شود و تعزیرات در این زمینه ورود کرده اما اشکال جدی این است که مراکز بسته‌بندی عمدتا در شهرستان‌ها و اطراف تهران مستقر هستند که مجبور به ارجاع پرونده تخلف به اداره کل تعزیرات شهرستان‌ها و نیابت رسیدگی هستیم.

وی تصریح کرد: وظیفه قانونی تعزیرات برخورد در چارچوب ضوابط است ولی منوط به این است که کالا به حد کافی در بازار تامین شود هرچند اکنون هم عده‌ای متخلف طبق روال معمول که زیاده طلب هستند، قیمت را بالاتر از نرخ مصوب عرضه می‌کنند و تعزیرات در این زمینه قاطع برخورد می‌کند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: در مورد مرغ و تخم مرغ، تعزیرات مرجع تامین کالا نیست و طبیعتا نقش آفرین هم نیست البته در زمینه احتکار، تقلب و عمدتا گرانفروشی ورود مستقیم دارد و پرونده‌های این تخلفات در جریان رسیدگی و صدور حکم است.

اسفنانی اضافه کرد: در مورد برخی کالاها از جمله آرد و سوخت که طبق قانون، شبکه خاص توزیع دارد، اگر در توزیع آنها تخلفی رخ دهد تعزیرات با عنوان تخلف «عرضه خارج از شبکه کالا» برخورد می‌کند.

معاون سازمان تعزیرات حکومتی خاطرنشان کرد: شب عید نزدیک است و برخی مردم مرغ و گوشت شب عید خود را اکنون خریداری می‌کنند بنابراین در این زمان تقاضا بیشتر از عرضه است و ضرورت دارد در این ایام بیش از روزهای عادی عرضه کالاها در بازار صورت گیرد.

۳۰ مهر سال جاری براساس تصمیم کارگروه تنظیم بازار نرخ مصوب هر کیلوگرم مرغ زنده ۱۴ هزارو ۴۰۰ تومان و حداکثر قیمت مرغ گرم برای مصرف کنندگان ۲۰ هزارو ۴۰۰ تومان تعیین شد اما اکنون قیمت هر کیلو مرغ در بازار بالاتر از نرخ مصوب به دست مصرف کننده نهایی می‌رسد.

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.