stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 246641
  • 07 اسفند 1399 - 1:41
2

اجرای «طرح هجرت» تاثیر مطلوبی در تبلیغ دین گذاشته است

اجرای «طرح هجرت» تاثیر مطلوبی در تبلیغ دین گذاشته است

ورامین- رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: اجرای «طرح هجرت» تاثیر مطلوبی در تبلیغ دین گذاشته است.

قلم | qalamna.ir :

خبرنگار مهر، حج ت الاسلام سید محسن محمودی عصر چهارشنبه در جلسه ماهیانه و جمع بندی عملکرد سالیانه روحانیون طرح هجرت که در دفتر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین برگزار شد با اشاره به ولادت حضرت علی (ع) اظهار داشت: اگر از خودگذشتگی علی (ع) و اولاد معصوم ایشان نبود، از دین اسلام فقط اسمی در تاریخ مانده بود.

وی طرح تبلیغی هجرت را تأثیر گذار دانست و افزود: یکی از طرح‌های تأثیر گذار در تبلیغات دین طرح هجرت بوده و هست و انتظار این است که وسعت پیدا کند.

محمودی با اشاره به اینکه مسئولیت ما با توجه به نزدیکی پایتخت و روستاهای پر جمعیت آن سنگین است گفت: متأسفانه نداشتن روحانی برای برخی از روستاها معضل است و بعضاً خلأ نبود راهنمای تبلیغی، توسط ماهواره‌ها و فضای مجازی پر می‌شود که خسارت بار می‌باشد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران با انتقاد از بی توجهی برخی مسئولین نسبت به تبلیغ و فرهنگ در کشور اظهار داشت: مسئولین امر خصوصاً متولیان امر تبلیغ و فرهنگ این مشکل را باید حل کنند، و از شما می‌خواهم که سعی کنید در روستاها تأثیر گذار باشید و حداقل در آنجا چند طلبه خواهر و برادر تربیت کنید تا در آینده این نیازها و کمبود زحمتکشان عرصه تبلیغ حل شود.

امام جمعه موقت ورامین بیان کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر حوزه علمیه برادران و خواهران ورامین طلبه‌های جوان و باسوادی پرورش داده است و به زودی این ثمرات به بار خواهد نشست و می‌توان از این عزیزان جوان و آشنا به مسائل روز، به عنوان حلقه وصل بین مردم و دین استفاده کرد.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان تهران روحانیون را مستقل و جدا از مسئولیت اجرایی دانست و گفت: روحانیون وام دار دولت نیستند و علمای دین آنها را از وابستگی به دولت‌ها نهی کردند و اگر وابسته باشیم نمی‌توانیم زبان مردم باشیم در زمان‌های مختلف مطالبه گر حق مردم باشیم، دست‌هایی در کار است که روحانیت از جریان کشور حذف شود و موضع گیری های برخی‌ها در تریبون‌ها با توجه به نزدیکی انتخابات مشخص است و این بر خلاف نظر امام راحل است.

وی وظیفه روحانیت را فراتر از تبلیغ دین و تأثیر گذاری معنوی دانست و ادامه داد: ما روحانیون باید زبان مردم و مطالبه گر حل مشکلات مردم باشیم، مردم روحانیت را پناهگاه درد دل‌ها و حلال مشکلات می‌دانند و علیرغم بی مهری‌ها نباید مأیوس شد.

محمودی با تاکید بر روشنگری در مورد قیام مردم و به وجود آمدن انقلاب برای مردم خصوصاً نسل جوان عنوان کرد: نگاه مردم به دین و انقلاب با حمایت‌ها و روشنگری‌ها ما قطعاً تغییر خواهد و مردم و نسل جوان باید بدانند چهل سال قبل چه مشکلات و نابسامانی‌های داشت و زمان حاضر با آن زمان قابل قیاس نخواهد.

امام جمعه موقت ورامین با تاکید بر نقش ویژه و سازنده روحانیت در زمان فعلی گفت: روحانیت تا پای جان به پای انقلاب ایستاده است و سختی‌ها را تحمل نموده است که ماندگار ترین پایداری‌ها در انقلاب برای قشر مظلوم روحانیت بوده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در پایان با اشاره به انتخابات مهم سال آینده اظهار داشت: روحانیت و دلسوزان انقلاب مردم را به حضور حداکثری و انتخاب اصلح دعوت کنند و انشاالله با انتخاب درست بتوان اعتماد و اعتقاد مردم را به انقلاب و دین بازگردانیم و بدانیم مردم انقلاب را دوست دارند و این را در بزنگاه‌ها ثابت کرده اند و با انتخاب دولت جهادی انقلابی مشکلات موجود را به فراموشی خواهند سپرد.

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.