stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 246464
  • 06 اسفند 1399 - 16:00
2

شکوفه دادن ۷ پایگاه جدید هلال احمر در بهار ۱۴۰۰

شکوفه دادن ۷ پایگاه جدید هلال احمر در بهار ۱۴۰۰
کرمانشاه - قلمنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از کلنگ زنی هفت پایگاه جدید هلال احمر در بهار 1400 خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

فرزین معتمدی از تقویت بنیه لجستیکی جمعیت هلال احمر استان طی یکسال اخیر خبرداد و گفت : پس از زلزله بزرگ سال ۱۳۹۶ و وقوع بحران سیل در اوایل سال ۱۳۹۸، زیرساخت های امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان آسیب زیادی دید.

وی گفت : وقوع هفت هزار پس لرزه ای که طی این مدت داشتیم و بازدیدهایی که تیم های ارزیاب جمعیت هلال احمر بصورت مداوم از مناطق زلزله زده داشتند، باعث شده بود که در بخش تجهیزات لجستیکی دچار مشکل شویم که باید برای بروز رسانی آنها اقدام می شد.

وی افزود: در این راستا امسال علیرغم اینکه با کمبود منابع و محدودیت های مالی که در کشور روبرو بودیم، اما توانستیم اعتباراتی را برای بروزرسانی تجهیزات و امکانات امداد و نجات خود بگیریم و به نسبت گذشته رشدی چندبرابری را در بحث نوسازی تجهیزات داشته باشیم.

معتمدی ادامه داد: همچنین باتوجه به اینکه در زلزله سال ۱۳۹۶ تکنولوژی های جدید و دستگاه های زنده یاب را در اختیار نداشتیم، برای همین برای تامین این تجهیزات هم پیگیری هایی را انجام دادیم که در نهایت منجر به این شد که چندین دستگاه  زنده یاب از مرکز در اختیار استان قرار گرفت تا در هنگام وقوع بحران ،علاوه بر استفاده از سگ های زنده یاب از این دستگاه ها هم برای جستجوی افراد گرفتار در زیرآوار استفاده کنیم.

وی در تشریح دیگر اقدامات جمعیت هلال احمر استان طی یکسال اخیر افزود: یکی از موضوعاتی که بصورت مستمر در این جمعیت اجرا می شود، مانورهای اسکان اضطراری در هنگام وقوع حوادث است که باتوجه به اینکه طی یکسال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا این مانورها را اجرا نکرده بودیم، به محض اینکه وضعیت استان از نظر شیوع کرونا به رنگ آبی درآمد، یک مانور اسکان اضطراری را در روستای کچگینه روانسر برگزار کردیم که خوشبختانه نیروهایمان عملکرد بسیار خوبی از خود نشان دادند و ست های زنده یابی هم که اخیر گرفته بودیم در این مانور مورد استفاده قرار گرفت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان رشد ۱۰۰ درصدی تجهیزات تیم های واکنش سریع امداد و نجات و ساماندهی و تجهیز انبارهای جمعیت را از دیگر اقدامات در این مدت خواند و گفت : بعلاوه برای حدود ۵۴۰ امدادگر داوطلبی که در ۱۶ پایگاه بین جاده ای ثابت و پنج پایگاه موقت جمعیت هلال احمر استان حضور دارند، دوره های بازآموزی و بازتوانی را با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار کردیم.

هشتگ: , , , ,
  • خبرنگار دانشیار

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.