stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
  • کد خبر : 246439
  • 06 اسفند 1399 - 12:06
1
شیشه فروش خبر داد؛

شناسایی صنوف پرخطر مستقر در بازار در دستور کار قرار گفت

شناسایی صنوف پرخطر مستقر در بازار در دستور کار قرار گفت
اصفهان_ مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه شناسایی صنوف پرخطر مستقر در بازار در دستور کار قرار گفت تا در این زمینه اخطارها و الزامات ایمنی به آنها داده شود گفت: اتاق اصناف باید در راستای رفع نقصان‌های ایمنی با همکاری هر یک از صنوف اقداماتی را در این راستا انجام دهد.
قلم | qalamna.ir :

منصور شیشه‌فروش با اشاره به اینکه ۸ کیلومتر راسته بازار اصفهان است و صنوف بسیاری در آن استقرار دارند اظهار داشت: دستورالعمل و استراتژیک کنترل حوادث را در راسته بازار تدوین کردیم و به بخش‌های مختلف از جمله میراث فرهنگی، شهرداری، اوقاف، شرکت برق و گاز و اتاق اصناف ابلاغ کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه دستورالعمل ایمنی بازار چندین محور دارد و بر روی چگونگی اجرای برنامه‌های ایمنی بازار نظارت می‌شود، افزود: مقرر شد شرکت برق با همکاری اتاق اصناف، شهرداری و آتش‌نشانی آموزش‌های لازم درخصوص بازسازی شبکه‌های برق داخلی و شبکه‌های برق فرسوده را به اصناف ارائه دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: شرکت آب و فاضلاب با همکاری آتش‌نشانی شیرهای هیدرانت آب را پیگیری می‌کنند و سازمان آتش‌نشانی با همکاری میراث فرهنگی و اداره اوقاف مکان‌هایی را در بازار برای استقرار تیم‌های آتش‌نشانی و تجهیزات آنها پیش‌بینی کنند.

وی با بیان اینکه شناسایی صنوف پرخطر مستقر در بازار در دستور کار قرار گفت تا در این زمینه اخطارها و الزامات ایمنی به آنها داده شود بیان کرد: اتاق اصناف باید در راستای رفع نقصان‌های ایمنی با همکاری هر یک از صنوف اقداماتی را در این راستا انجام دهد.

شیشه‌فروش با بیان اینکه چیدمان‌های وسایل پرخطر مانند ابر، پارچه، رنگ و مشاغل پرخطر باید در بازار پیگیری شود، اضافه کرد: تاکنون حوادث بسیاری در راسته بازار اتفاق افتاده است از جمله حادثه ماه گذشته که به علت عدم ایمنی کپسول گاز و آتش‌سوزی در بازار ۴ نفر راهی بیمارستان شدند.

وی با اشاره به نصب سیستم‌های آنلاین اعلام خطر حریق در بازار اصفهان گفت: سقف بازار گاهی به علت فرسودگی و بارندگی ضریب آسیب‌پذیری آن بالا است بنابراین قرار شد نوسازی و بهسازی شهرداری این نقاط را شناسایی کند و با همکاری میراث فرهنگی مطابق با الگوهای پایدار برای بازسازی آن اقدام شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: میراث فرهنگی به عنوان متولی بازار قرار شد بیمه را مورتأکید قرار دهد و با همکاری دانشگاه اصفهان مطالعات جامع ایمنی میدان امام و بازار از لحظه ایمنی حریق و حوادث در حال تدوین است.

وی با بیان اینکه در بازار مسیرهایی مسدود شده و امکان عبور و مرور خودروهای امدادی نیست، قرار شد توسط شهرداری این مسیرها ساماندهی شود افزود: گاهی خودروها در مسیر اصلی بازار پارک می‌کنند و امکان تردد ماشین‌آلات نیست بنابراین ساماندهی ورودی بازار در دستور کار قرار گرفت.

شیشه‌فروش خاطرنشان کرد: با تشکیل کارگروه ویژه ایمنی بازار مرکب از دستگاه‌های مرتبط، استراتژی و دستورالعمل‌های ویژه به اصناف ابلاغ و مقاطع پر خطر شناسایی شده و قرار است که میراث فرهنگی و دستگاه‌های ذیربط با همکاری صنوف آموزش‌های لازم را ارائه دهند و استانداردسازی سیستم‌ها در راستای جلوگیری از حوادث اجرایی شود.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , ,
  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.