stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 246438
  • 06 اسفند 1399 - 14:13
1
فرماندار ویژه کاشان:

برای گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی در بین روستاییان، نیازسنجی‌هایی صورت گرفت

برای گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی در بین روستاییان، نیازسنجی‌هایی صورت گرفت
اصفهان_ فرماندار ویژه کاشان گفت: برای گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی در بین روستاییان، ابتدا نیازسنجی‌هایی صورت گرفته و کتاب‌های موردنیاز به جوانان و نوجوانان تهیه و به آنان هدیه شود تا پیش‌زمینه‌ای برای جذب آن‌ها به کتاب‌خوانی فراهم گردد.
قلم | qalamna.ir :

علی‌اکبر مرتضایی امروز در سومین نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان کاشان اظهار کرد: روستا محل توسعه و کارآفرینی است که به دلیل مسافت با شهرها، لازم است ایجاد کتابخانه در روستاها در دستور کار قرار گیرد و کتابخانه‌های سیاری که ایجاد می‌شود، مقصد نخست آن‌ها روستاهای شهرستان باشد.

فرماندار ویژه کاشان گفت: برای گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی در بین روستاییان، ابتدا نیازسنجی‌هایی صورت گرفته و کتاب‌های موردنیاز به جوانان و نوجوانان تهیه و به آنان هدیه شود تا پیش‌زمینه‌ای برای جذب آن‌ها به کتاب‌خوانی فراهم گردد.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان کاشان در ادامه افزود: گسترش فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در کاهش معضلات اجتماعی و بزه‌کاری نقش مؤثری خواهد داشت که با اقدام مؤثر و مفید جوانان اوقات فراغت و زمان‌های طلایی خود را به کسب علم و دانش و مهارت‌های لازم اختصاص می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: عید نوروز امسال نیز کشور و شهرستان کاشان با شرایط کرونایی مواجه است که بر اساس ضرورت محدودیت‌هایی برای کاهش تردد و ممنوعیت‌ها اعمال می‌شود که ایجاد کتابخانه‌های سیار در سطح شهرستان می‌تواند برای افرادی که در منزل هستند مفید بوده و از کتاب‌ها استفاده مناسب نماید.

مرتضایی از شغل کتابداری به‌ عنوان یکی از مشاغل تخصصی فرهنگی یاد کرد و بیان داشت: نوع ارتباط کتابدار در کتابخانه‌ها با مراجعین و معرفی کتاب‌های مفید به جوانان می‌تواند در جذب مخاطب مؤثر باشد که ضرورت دارد از افرادی که در ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی فعالیت دارند تقدیر شود.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , ,
  • منبع : فارس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.