stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 24614
  • 27 دی 1394 - 1:19
3

جان کری: آمریکا تحریم‌هایش علیه ایران را لغو کرد

جان کری: آمریکا تحریم‌هایش علیه ایران را لغو کرد

وزیر خارجه آمریکا از لغو تحریم‌های هسته‌ای آمریکا علیه ایران خبر داد.

قلم | qalamna.ir :

photo_2016-01-17_01-15-11

یه  گزارش قلم، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا اندکی پس از تایید شدن انجام تعهدات ایران از سوی آژانس با اعلام این که ایران در راستای تعهدات خود در برجام حرکت کرده است اعلام کرد که کشورش همه تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران را لغو کرده است. دقایقی پیش نیز اتحادیه اروپا اعلام کرد که تحریم‌های هسته‌ای خود علیه ایران را لغو کرده است.

وزیر خارجه آمریکا بعد از قرائت بیانیه مشترک اجرای برجام توسط محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران و فدریکا موگرینی، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جمع خبرنگاران در مقر اروپایی سازمان ملل حضور پیدا کرد و گفت: امروز یک بار دیگر برای همگان اهمیت دیپلماسی مشخص شد.

جان کری با بیان این که قصد دارد که بیانیه‌ای را بخواند و بعد از آن باید به سرعت به فرودگاه رود تصریح کرد: عصر امروز یک بار دیگر اهمیت دیپلماسی مشخص شد.

وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای که بین ایران و ۱+۵ به صورت مستمر در دو سال گذشته صورت گرفته است گفت: در راستای مذاکرات دیپلماتیکی که صورت گرفت در نهایت ۴ شهروند آمریکایی که به صورت ناعادلانه در ایران زندانی شده بودند آزاد شده و می‌توانند به آغوش خانواده‌های خود برگردند. البته آقای رییس‌جمهور (اوباما) در این باره بیش‌تر صحبت خواهند کرد.

وزیر خارجه آمریکا با بیان این که این دو مسیر مذاکره (مذاکرات هسته‌ای و مذاکره برای آزادی زندانیان آمریکایی در ایران و آزادی تعدادی از ایرانیان زندانی در آمریکا) به هم ارتباطی نداشته است ادامه داد: البته هیچ تردیدی نیست که در پی مذاکرات هسته‌ای سرعت گفت‌وگوهای انسان‌دوستانه برای آزادی این افراد بیش‌تر شد چرا که در راستای مذاکرات هسته‌ای و توافق حاصل شده دو طرف به هم نزدیک‌تر شدند و پیشرفت‌های خوبی در این زمینه حاصل شد.

هشتگ:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.