stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 245565
  • 04 اسفند 1399 - 18:48
2
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان خبر داد:

۱۲ هزار بانوی همدانی در دوره‌های مهارت‌آموزی شرکت کردند

۱۲ هزار بانوی همدانی در دوره‌های مهارت‌آموزی شرکت کردند
همدان- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: 12 هزار نفر از بانوان استان از ابتدای سال جاری تاکنون در کارگاه‌ها و کلاس‌های مهارت‌آموزی دوره‌های فنی و حرفه‌ای مراکز دولتی و خصوصی این سازمان شرکت کردند.
قلم | qalamna.ir :

قلم از همدان- وهب مختاران در جمع خبرنگاران در این راستا مطرح کرد: از این تعداد ۶ هزار و ۳۲۶ نفر در دوره‌های آموزشی مراکز دولتی و مابقی در مراکز خصوصی وابسته به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان شرکت کرده و آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

وی با بیان آنکه این دوره‌های آموزشی با هدف توانمندسازی بانوان و همچنین زمینه‌سازی برای ایجاد اشتغال مولد و پایدار برگزار می‌شود، اظهار کرد: شرکت‌کنندگان در این دوره‌های آموزشی پس از فراگیری حرفه و مهارت مورد نظر، می‌توانند با کمترین سرمایه نسبت به راه‌اندازی کسب‌وکار خانگی اقدام کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان تصریح کرد: بر همین اساس بخش عمده‌ای از شرکت‌کنندگان در این دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای را زنان بدسرپرست، سرپرست خانوار، بهبودیافته آسیب‌های اجتماعی و معلول تشکیل می‌دهند؛ به‌نحوی که کارآموزان پس از موفقیت در آزمون و دریافت گواهینامه، با راهنمایی کارشناسان مشاور مرکز وارد بازار کار می‌شوند.

مختاران با اشاره به سیاست محوری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برای توجه به نقش زنان در توسعه کشور، گفت: افراد جویای‌کار، آسیب‌دیدگان اجتماعی، افراد دارای معلولیت، دانشجویان، دانش‌آموزان، زنان خانه دار و سرپرست خانوار، زندانیان، سربازان، معتادان بهبودیافته، بنگاه‌های کوچک اقتصادی، عشایر و روستاییان جامعه هدف آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را شامل می‌شوند.

گفتنی است؛ اداره کل آموزش‌ فنی و حرفه ای استان همدان، ۱۸ مرکز ثابت و ۱۹۸ آموزشگاه خصوصی برای برگزاری دوره‌های آموزش فنی و مهارتی دارد.

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.