stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
  • کد خبر : 245443
  • 04 اسفند 1399 - 15:46
1

۷۷ درصد پرونده مشاوره‌ای نیروی انتظامی مازندران امسال به صلح ختم شد

۷۷ درصد پرونده مشاوره‌ای نیروی انتظامی مازندران امسال به صلح ختم شد
قلم | qalamna.ir :

پایگاه خبری پلیس مازندران ، سرهنگ علی دستور افزود که با صلح طرفین دعوی در این مرحله ، از تشکیل پرونده قضایی جلوگیری شده است.

وی توضیح داد: نیروی انتظامی از یک دهه پیش با اتخاذ رویکرد جامعه محوری و استفاده از علوم انسانی ، اجتماعی و تربیتی گام های بزرگی در راه امنیت عمومی و آرامش روانی جامعه برداشته است.

سرهنگ دستور این رویکرد را هدایت پلیس به سمت پیشگیری اجتماعی برشمرد و افزود : تعامل با دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی زمینه ساز کسب نتایج بسیار خوبی در این راستا بوده است.

معاون فرماندهی انتظامی مازندران با اشاره به نقش موثر مشاوره ومددکاری در کاهش بار قضایی وانتظامی کلانتری ها ، گفت: راه اندازی دوایر مشاوره و مددکاری اجتماعی کلانتری ها اقدامی است که اهداف مهمی مانند تعمیق نقش حمایتی پلیس در جامعه، کاهش حجم پرونده های ارجاعی به مراجع قضایی، ایجاد فراغت خاطر برای مراکز انتظامی در رسیدگی به امور اساسی و پیشگیری از وقوع جرم را دنبال می کند.

وی ارائه خدمات مشاوره ای، رفع مشکل مراجعان و مصالحه بین افراد در پرونده‌های ارجاعی به کلانتری ها را که قابلیت مداخله حرفه‌ای در بحث مددکاری اجتماعی، روانشناسی و مشاوره دارند ، از جمله وظایف مراکز مشاوره و مددکاری کلانتری ها برشمرد.

سرهنگ دستور با اشاره به اینکه پلیس پناهگاه عموم مردم جامعه است ،اظهار داشت: تقویت مراکز مشاوره و تجهیز کلانتری‌ها به مشاوران مجرب و با تحصیلات مرتبط در دستور کار پلیس است.

هشتگ: , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.