stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 245387
  • 04 اسفند 1399 - 14:13
0

موسس بلک واتر اتهامات کمک به خلیفه حفتر در لیبی را رد کرد

موسس بلک واتر اتهامات کمک به خلیفه حفتر در لیبی را رد کرد

در واکنش به اتهام‌های مطرح شده از سوی بازرسان سازمان ملل مبنی بر نقض ممنوعیت تسلیحات لیبی؛ موسس شرکت بلک واتر هرگونه نقش در عملیات نظامی در لیبی در سال ۲۰۱۹ با هزینه ۸۰ میلیون دلار را تکذیب کرد، اما وی شواهد محکمی برای رد این اتهام‌ها ارائه نداد.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، اریک پرینس، رئیس سابق شرکت پیمانکار بلک‌ واتر نتایج تحقیقات سازمان ملل را “کاملاً اشتباه” توصیف کرد.

پرینس و وکلای مدافع وی گفتند که از گزارش سازمان ملل یا تعدادی از ادعاهای مشخص مطرح شده در آن که شامل ده‌ها برگه و حواله‌های بانکی و پیام‌های متنی و دیگر شواهد است، مطلع نشده‌اند.

وی با رد این اتهام‌ها، عنوان کرد: اریک پرینس هیچ ممنوعیت تسلیحاتی را نقض نکرده و ارتباطی با فرستادن جنگنده یا پهپاد یا سلاح یا مزدور به لیبی ندارد.

گزارش سالانه سازمان ملل پنج‌شنبه گذشته به کمیسیون تحریم‌های لیبی در شورای امنیت ارائه شد و قرار است که در ماه آتی، این گزارش رونمایی شود، اما چند روزنامه و خبرگزاری گزیده‌هایی از این گزارش را منتشر کردند.

ناظران سازمان ملل در این گزارش اعلام کردند که به این نتیجه دست یافتنه‌اند که اریک پرینس این عملیات را به خلیفه حفتر، فرمانده کل نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی طی دیداری در قاهره در مصر در ۱۴ آوریل ۲۰۱۹ پیشنهاد داد.

این اتهامات علیه پرینس که حامی برجسته دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا بود، درخصوص ارسال سلاح برای خلیفه حفتر برای برکناری دولت طرابلس مطرح شده است.

خلیفه حفتر در آوریل ۲۰۱۹ حمله نظامی را به طرابلس برای کنار زدن دولت فائز السراج به راه انداخت.

پرینس در مصاحبه تلفنی با نیویورک تایمز ارتباطش با رئیس جمهوری سابق آمریکا را کم اهمیت خواند و گفت که یک بار با ترامپ در حین ریاست جمهوری‌اش در مناسبت کهنه‌سربازان دیدار کرده و با وی اوضاع لیبی یا هر مساله سیاسی دیگر را مورد بررسی قرار نداده است.

وی گفت: من مشاور رئیس جمهوری در سیاست خارجه نبودم.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.