stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 245382
  • 04 اسفند 1399 - 14:06
0
رییس ستاد انتخابات استان مرکزی خبر داد،

افزایش ۲۰ درصدی تعداد شعب اخذ رای در استان مرکزی

افزایش ۲۰ درصدی تعداد شعب اخذ رای در استان مرکزی
مرکزی_ رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: تعداد شعب اخذ رای برای انتخابات سال ۱۴۰۰ در این استان ۲۰ درصد نسبت به دوره قبل افزایش می‌یابد تا مردم به راحتی در این رویداد ملی مشارکت کنند.
قلم | qalamna.ir :

بهروز اکرمی امروز در نشست ستاد انتخابات استان مرکزی با بیان اینکه وضعیت استقرار و محل شعب در دست بررسی است، افزود:  در هیچ نقطه شهر و روستایی استان انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار نمی‌شود و مراحل اخذ رای و شمارش آرا به صورت دستی خواهد بود.

وی اظهارداشت: مسئولان برگزاری انتخابات باید قانون انتخابات را با دقت مطالعه کنند و به قوانین تسلط کامل داشته باشند زیرا این انتخابات باید شفاف، قانونمند و با مشارکت حداکثری مردم برگزار شود که رفتار دست اندرکاران انتخابات موید این مبحث است.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی اظهار داشت: دست اندرکاران برگزاری انتخابات باید از رفتارهای شائبه برانگیز پرهیز کنند و از مواضع تهمت، دوری نمایند و چنانچه تمایل به طرفداری از نامزدهای انتخابات دارند باید از سمت خود استعفا دهند زیرا باید امانتدار مردم بود.

وی تاکید کرد: اقدامات و فعالیت‌ها باید به صورت شفاف به مردم اطلاع‌رسانی شود و آحاد مردم در جریان تصمیمات باشند بنابراین ممنوعیتی برای حضور خبرنگاران در نشست‌های ستاد انتخابات وجود ندارد.

اکرمی یادآور شد: پذیرفتنی نیست رفتار دست اندرکاران انتخابات به گونه‌ای باشد که فعالیت تبلیغاتی موافق و مخالف نامزدی داشته باشد و از رفت و آمدهای شائبه انگیز نیز باید خودداری شود.

وی با بیان اینکه دست‌اندرکاران انتخابات باید با اعضای هیات‌های نظارت (شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی) تعامل و همکاری لازم را داشته باشند، اظهار داشت: همکاری به معنای تداخل وظایف نیست و باید با ایجاد تعامل سازنده شاهد برگزاری انتخابات سالم و نظام‌مند در سطح استان باشیم.

اکرمی افزود: مسئولان ستاد انتخابات، کارگزاران نظام جمهوری اسلامی هستند بنابراین باید اقدامات و رفتارهای آنان موجب سربلندی و سرافرازی نظام باشد.
وی تصریح کرد: تمام فعالیت‌های انتخاباتی باید مستندسازی شود تا نسل آینده انقلاب بر نحوه اجرای انتخابات دسترسی کامل داشته باشند، ضمن آنکه  نقاط ضعف انتخابات گذشته در حوزه های مختلف باید آسیب شناسی و برای انتخابات ۱۴۰۰مرتفع شود.

وی  بر مشخص شدن اعضای کمیته‌های ستاد انتخابات تا پایان هفته تاکید کرد و گفت: برای بهره‌گیری از ظرفیت دانشجویان در برگزاری انتخابات باید فراخوان داده شود و اطلاعات مورد نیاز آنان در یک فرمت ویژه تهیه شود و تا ۱۵ اردیبهشت ماه به دبیرخانه ستاد ارسال شود.

هشتگ: , , , , , , , ,
  • منبع : خبرنگار

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.