• امروز : شنبه, ۱۶ اسفند , ۱۳۹۹
  • برابر با : Saturday - 6 March - 2021

بارگیری ۱۳۰ زیستگاه مصنوعی آبزیان در بندر صیادی ماهشهر کشف ۸۹ کیلوگرم حشیش در فسا قطع آب در برخی مناطق شهر صدرا راه اندازی نخستین مرکز تحقیقات صرع خاورمیانه در شیراز؛ به زودی تصادف زنجیره‌ای در جاده جهرم – لار برگزاری وبینار بین المللی نمایه سازی نشریات در ISC عروسک‌های بستری در بخش مراقبت‌های ویژه پارک آبخیزداری دره گردوی اراک نمونه خوبی از سازه های گردشگری است افزایش تخت های بیمارستان گلستان کاهش ۱۹ درصدی تردد خودروها در محورهای خوزستان مرزهای خوزستان تا ۲۰ اسفند بسته‌اند / همه مسافران باید تست بدهند لزوم توجه به انرژی‌های نو برای بالا بردن توان اقتصادی کشور تحمیل میلیاردها تومان “تن‌ماهی” و “رب‌گوجه” به مردم در ازای خرید روغن هوای ۵ منطقه مشهد در شر ایط ناسالم برای تمام گروه‌‎ها قرار دارد استاندار خوزستان: مدیران و فرمانداران کم کار به دادسرا معرفی می شوند سپاه: هواپیماربایی در مسیر اهواز – مشهد خنثی‌ شد واکنش ایران به تهدید اسرائیل و انتقاد از عدم اقدام آژانس ۱۵ هزار و ۲۰۰ تست کرونا در خوزستان انجام شد پاسخ ظریف به وندی شرمن: برجام قابل مذاکره مجدد نیست آشویتس؛ کارخانه مرگ راه‌آهن ایران در خدمت متفقین دولت رضا خان؛ مطلقه یا مستبد؟! کشف فسیل درخت ۲۰میلیون ساله در یونان کاغذ اخبار؛ سرگذشت اولین روزنامه‌ی ایران حماقت در قاجار موروثی بود قدیمی‌ترین کفش چرمی جهان اپل و شگفتی‌های ۲۰۲۱ سیستم احراز هویت جدید مایکروسافت خشونت؛ عامل جذابیت در نمایش خانگی؟! همه چیز درباره فصل جدید خندوانه همه چیز درباره سریال نوروز رنگی بازگشت امیرمهدی ژوله به تلویزیون با سریال چوب خط نمایشگاه بین‌المللی مشهد حلقه اتصال صنعت نمایشگاهی ایران به مجلس شورای اسلامی آیین تجلیل از نفرات برتر مسابقات قرآنی خانه های نورانی ۱۰ هزار داوطلب خوزستانی در آزمون دکترا به رقابت پرداختند نماز جمعه این هفته کرمانشاه برگزار شد کاشت ۱۵۰۰ نهال به یاد ۱۵۰۰ قربانی کرونا آسمان خسیس و زمینی که چشمش به آسمان است ماجرای تخریب خانقاه در کرمانشاه حاشیه نشینی زیبنده پایتخت اقتصادی کشور نیست میدان بزرگ میوه و تره‌بار شهرداری بندرعباس رسما افتتاح شد بهره برداری از ۲۰ طرح دریایی بندری دربندرشهید رجایی ثبت ۷ اثر از هرمزگان در فهرست آثار ناملموس کشور بیماران کرونای انگلیسی در هرمزگان به ۱۸ نفر افزایش یافت هزار میلیارد تومان پروژه با حضور وزیر راه و شهرسازی در هرمزگان افتتاح شد انجام ۵۵ عملیات امداد و نجات هلال احمر استان هرمزگان در بهمن ماه هشدار به کشاورزان هرمزگانی برای هجوم ملخ صحرایی نشان ویژه و لوح برتر جشنواره ملی یکصد واحد مشتری مدار به مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران ( ایزوایکو )رسید ۵۰ کیلومتر از پروژه های بزرگراهی هرمزگان افتتاح شد ۷۰ هزار نهال حرا در قشم کاشته شد

• ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶

شناسایی ۱۴۰هزار گونه ویروسی در روده انسان

گروه علمی: محققان “موسسه ولکام سنگر” و “موسسه بیوانفورماتیک اروپا” در مطالعه اخیرشان بیش از ۱۴۰ هزار گونه ویروسی را که در روده انسان زندگی می‌کنند شناسایی کرده‌اند. ویروس‌ها بیشترین موجودات بیولوژیکی روی کره زمین هستند. اکنون محققان موفق به شناسایی ۱۴۰ هزار گونه ویروسی در روده انسان شده‌اند که بیش از نیمی از آنها تاکنون شناسایی نشده بودند. در این مقاله که در مجله ” Cell” منتشر شده است محققان به تجزیه و تحلیل بیش از ۲۸ هزار نمونه میکروبیوم روده که از مناطق مختلف جهان جمع آوری شده بود پرداختند.تعداد و تنوع ویروس‌هایی که محققان شناسایی کردند به طرز شگفت آوری زیاد بود. این داده‌ها می‌تواند راهی برای درک بهتر چگونگی زندگی ویروس‌ها در روده انسان و تاثیر آن بر کل بدن به روی دانشمندان بگشاید.روده انسان یک محیط بیولوژیکی جالبی است. علاوه بر باکتری‌ها، صدها هزار ویروس به نام باکتریوفاژها که می‌توانند باکتری‌ها را آلوده کنند نیز در آنجا زندگی می‌کنند.

در مطالعات پیشین محققان دریافته‌اند که عدم تعادل در میکروبیوم روده ما می‌تواند به بیماری‌ها و شرایط پیچیده مانند بیماری التهابی روده، آلرژی و چاقی منجر شود.با استفاده از روش تعیین توالی دی.ان.ای به نام “متاژنومیکس”(metagenomics) محققان موسسه ولکام سنگر و موسسه بیوانفورماتیک اروپا موفق به شناسایی ۲۸ هزار و ۶۰ گونه ویروسی در متاژنوم روده انسان و ۲ هزار و ۸۹۸ ژنوم باکتریایی ایزوله کشت شده شدند و سپس آنها را فهرست بندی کردند. در تجزیه و تحلیل محققان آنها موفق به شناسایی بیش از ۱۴۰ هزار گونه ویروسی ساکن روده انسان شدند که پیش از این نیمی از آنها شناسایی نشده بودند.در میان ۱۰ ها هزار ویروس کشف شده، یک گروه از ویروس‌ها که گمان می‌رود یک جد مشترک دارند شناسایی شدند و محققان از آن به عنوان” گوبافاژ”(Gubaphage) یاد کردند. پس از بررسی‌ها شخص شد که اینگونه از ویروس‌ها دومین ویروس شایع روده انسان(پس ازcrAssphage که در سال ۲۰۱۴ کشف شدند) هستند. به نظر می رسد هر دو این ویروس‌ها انواع مشابه باکتری‌های روده انسان را آلوده می‌کنند، اما بدون انجام تحقیقات بیشتر شناخت دقیق عملکرد گوبافاژ که اخیراً کشف شده دشوار است.

هشتگ: , , , , ,