stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
  • کد خبر : 245355
  • 04 اسفند 1399 - 13:41
1

کانون‌های انتشار بوی نامطبوع در آزادراه خلیج فارس مداوم سنجش شود

کانون‌های انتشار بوی نامطبوع در آزادراه خلیج فارس مداوم سنجش شود

تهران- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران خواستار سنجش مداوم و لحظه‌ای کانون‌های انتشار بوی نامطبوع در آزادراه خلیج فارس شد.

قلم | qalamna.ir :

خبرنگار مهر، عبدالرضا چراغعلی صبح دوشنبه در جلسه گزارش اقدامات در خصوص کاهش بوی نا مطبوع در مسیر آزادراه خلیج فارس و فرودگاه امام خمینی (ره) اظهار داشت: توجه به محیط زیست نه تنها یک اصل برای مدیریت شهری تلقی می‌شود بلکه در تمام امور لازم الاجرا است.

چراغعلی افزود: در بخش جمع آوری و بازیافت زباله و فاضلاب اقدامات قابل قبولی صورت گرفته است و تا نقطه رضایت مندی شهروندان فاصله داریم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با تاکید بر اینکه باید با تلاش و نظارت‌های بیشتر اقدامات مؤثر و جدی تری در خصوص جمع آوری و بازیافت زباله و فاضلاب و کاهش بوی نا مطبوع در مسیر آزادراه خلیج فارس و فرودگاه امام خمینی (ره) از سوی دستگاه‌های متولی صورت پذیرد عنوان داشت: ارزیابی مستمر و سنجش مداوم از مراکز انتشار بوی نامطبوع در حاشیه آزادراه خلیج فارس و سایر کانون‌ها ضروری است.

وی بیان داشت: دستگاه‌های ذیربط و متولی امر مکلف هستند به صورت شبانه روزی منطقه را مورد رصد موضوعی و پایش لحظه‌ای قرار دهند.

بر اساس این گزارش در تحقیقات مشترک سازمان حفاظت محیط ریست و شهرداری تهران مشخص شده بود بیش از ۸۹ کانون برای ایجاد بو شناخته و ۸ منبع تولید بو مشخص شده و تعداد نقاط تخلیه فاضلاب ۸۱ نقطه، دامداری‌ها ۲۷ واحد، ۱۳ کشتارگاه، ۶ واحد مرغداری، ۲ مرکز دفن و پردازش پسماند، ۸ تصفیه‌خانه فاضلاب، ۲۵ واحد صنعتی بوزا و پسماندسوزی‌های صنعتی و کشاورزی نیز سطح محدوده منشأ بو تعیین شده اند.

در این پژوهش اعلام شده که دپوی زباله آرادکوه تنها ۲۰.۲ درصد در تولید بوی نامطبوع منطقه جنوب تهران تأثیر دارد؛ فاضلاب‌های منطقه سهم ۲۸.۷ درصدی و مجتمع‌های دامپروری نیز ۴۸ درصد در ایجاد بوی نامطبوع تأثیر دارند.

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.