stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 245288
  • 04 اسفند 1399 - 12:19
0
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

شناسایی دو فرد مبتلا به کرونای انگلیسی در هرمزگان

شناسایی دو فرد مبتلا به کرونای انگلیسی در هرمزگان
هرمزگان-سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از شناسایی دو فرد مبتلا به ویروس کرونای انگلیسی در هرمزگان خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

دکتر فاطمه نوروزیان گفت: به دنبال غربالگری مسافرین پرواز امارات به قشم و مثبت شدن تست دو نفر از مسافرین این پرواز نمونه آزمایش این بیماران برای بررسی بیشتر تست تشخیص کرونای انگلیسی به آزمایشگاه تهران ارسال شد.

وی افزود: پس از بررسی نمونه ها در تهران و ارسال نتیجه تست ها به استان ابتلای این بیماران به ویروس کرونای انگلیسی تایید شد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ابراز کرد: بیمار ۴۸ ساله ساکن جزیره قشم و ۲۴ ساله ساکن بندرلنگه که از طریق پرواز خارجی از امارات وارد جزیره قشم شده بودند از زمان انجام تست تا کنون در قرنطینه هستند.

نوروزیان عنوان کرد: با وجود این که نتیجه تست پی سی آر (PCR) این افراد که در کشور مبداء منفی اعلام شده بود، ولی پس از ورود به کشور مجدد مورد آزمایش قرار گرفتند که نتیجه آزمایش آنها مثبت و پس از بررسی های بیشتر در آزمایشگاه تهران مشخص شد ویروس از نوع جهشی انگلیسی بود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: خوشبختانه این دو بیمار در حال حاضر شرایط مناسبی دارند از خانواده این بیماران هم تست گرفته شده است و منفی بوده همچنین با دیگران نیز ارتباط نداشته‌اند.

وی تاکید کرد: با توجه به ثبت این نوع جهش یافته در هرمزگان از این به بعد وضعیت بحرانی خواهد بود و مردم استان باید موارد و نکات بهداشتی را به خوبی رعایت کنند.

نوروزیان تصریح کرد: این نوع جهش یافته ویروس کرونا ۷۰ درصد سرعت انتشار بیشتری دارد و اگر از سوی مردم نکات بهداشتی رعایت نشود ممکن است به شرایط خوزستان دچار شویم که در حال حاضر آی سی یو آنها پر است و تخت خالی ندارند.

وی از مردم خواست که تا جایی که می توانند در منزل بمانند و در صورت اجبار به خروج از منزل حتما از دو ماسک استفاده کنند، تا به این ویروس خطرناک مبتلا نشوند.

انتهای پیام/

 

 

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.