stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 245242
  • 04 اسفند 1399 - 11:46
0

آماده باش مراکز درمانی نیروهای مسلح برای پذیرش بیماران کرونایی

آماده باش مراکز درمانی نیروهای مسلح برای پذیرش بیماران کرونایی
قلم | qalamna.ir :

روز دوشنبه از پایگاه خبری پلیس، سردار حسن عراقی زاده در بیست و هفتمین همایش سراسری معاونان، مدیران و روسای بهداشت، امداد و درمان ناجا با اشاره به همکاری حوزه بهداشت و درمان نیروهای مسلح با وزارت بهداشت در ماموریت مقابله با کرونا، از عملکرد مدیریتی معاونت بهداد ناجا و بیمارستان های تابعه در سال ۹۹ قدردانی کرد و افزود: سالی را که پشت سر گذاشتیم به دلیل مواجهه با کرونا به عنوان یک تهدید زیستی جهانشمول و از دست دادن بسیاری از هموطنان سال سختی بود.

وی ادامه داد: از ابتدای اسفند سال ۹۹ پیرو فرمان مقام معظم رهبری، مراکز درمانی نیروهای مسلح با بسیج امکانات و نیروها برای خدمت رسانی به بیماران کرونایی در کنار وزارت بهداشت قرار گرفتند و در این راستا خدمات بستری و سرپایی و تخت های ویژه خود را گسترش دادند.

رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به وضعیت بحرانی استان خوزستان از لحاظ شیوع کرونا بر ضرورت آماده باش مراکز درمانی نیروهای مسلح استان برای پذیرش و خدمت رسانی به بیماران کرونایی تاکید کرد و افزود: عملکرد و همکاری مطلوب بیمارستان های نیروهای مسلح بارها مورد تقدیر رئیس جمهور، وزیر بهداشت و مقامات کشوری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه کرونا همچنان قربانی می گیرد، افزود: وظایف ما در حوزه بهداشت و درمان تمام نشده و آمادگی مراکز درمانی و آموزشی ما نباید کم رنگ شود.

عراقی زاده با تاکید بر تقویت حوزه پیشگیری و اقدامات طرح امام رضا(ع) اضافه کرد: مراکز آموزشی ما به عنوان اماکن تجمعی میزبان فرزندان و سرمایه های انسانی این مرزو بوم هستند و نباید هیچ گونه عادی انگاری در رعایت شیوه نامه های بهداشتی و پیشگیری از کرونا در این مراکز صورت گیرد.

وی در ادامه با قدردانی از ۵۹ هزار متر مربع اقدامات عمرانی صورت گرفته در بیمارستان ها و مراکز درمانی ناجا اعم از احداث، بازسازی، نوسازی و استانداردسازی ها افزود: در کنار مناسب سازی فضای فیزیکی در خور شان بیماران ضرورت دارد سایر فرآیندها از جمله تکریم ارباب رجوع و جلب رضایت از کیفیت خدمات نیز با جدیت دنبال شود. بر همه کارکنان بیمارستان از رئیس تا نگهبان واجب است کرامت بیمار را حفظ کنند و هیچ بیماری نباید با کوچک ترین تکدر خاطر، بیمارستان های ما را ترک کند.

عراقی زاده با اشاره به اهمیت و حساسیت اعتبار بخشی بیمارستان های نیروهای مسلح و تاکید بر کسب درجه یک عالی اعتبار بخشی وزارت بهداشت از اجرای طرح اعتباربخشی ستاد کل نیروهای مسلح از بیمارستان های تابعه بر اساس سه محور بیمار محوری، طب رزم و انطباق موازین شرعی خبر داد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه، سلامت کارکنان را به عنوان یک اولویت مهم مورد تاکید قرار داد و افزود: موفقیت هر سازمان در انجام ماموریت ها در گرو برخورداری از نیروهای سالم و توانمند است بنابراین انتظار می رود در جریان اجرای طرح ابلاغی پایش سلامت، سلامت جسمی و روحی کارکنان در طول خدمت مورد پایش مستمر قرار گیرند.

وی با اشاره به راه اندازی مرکز سلامت روان برای اولین بار در ناجا خواستار تقویت این مرکز و بهره برداری از ظرفیت های آن برای ارائه راهکارهای عملیاتی ارتقای روحیه و افزایش تاب آوری کارکنان در شرایط سخت شد.

عراقی زاده  تقویت حوزه بهداشت و درمان مناطق مرزی و صعب العبور را مورد تاکید قرار داد و اجرای طرح طبیب دوار، برپایی ایستگاه های سلامت بین پاسگاهی، آموزش های خودامدادی و دگرامدادی و ارتقای تجهیزات امدادی یگان های دوردست و مناطق صعب المعیشه را در این راستا موثر برشمرد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.