stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 245224
  • 04 اسفند 1399 - 11:27
0

ده کتاب صوتی منتشر شد

قلم | qalamna.ir :
گروه فرهنگی:ده کتاب صوتی شامل «گفت‌وگو با شیاطین»، «قوی سیاه»، «موهبت کامل نبودن»، «احتیاط در ریسک کردن است»، «زندگی خود را طراحی کنید»، «مربای شیرین»، «نه آدمی»، «قصه عشق»، «خاک بکر» و «زمستان ۶۲» منتشر شد. در بهمن ماه ده عنوان کتاب صوتی جدید به عناوین منتشر‌شده در این موسسه افزوده شد. این آثار در موضوعات مختلفی هستند تا سلیقه مخاطبان متفاوت را برآورده کنند؛ اعم از روانشناسی، داستان، تاریخ، رمان، کسب و کار و…کتاب صوتی «گفت‌وگو با شیاطین» نوشته روزنامه‌نگار ایتالیایی ریکاردو اُریزیو برای نخستین بار با صدای احمد گنجی منتشر شده است. نویسنده در این کتاب به سراغ هفت دیکتاتور معاصر رفته و درباره نحوه به قدرت رسیدن آنها و همچنین برکناری‌اش از قدرت سخن گفته است. او احوال آنان را پس از شکست نیز بررسی کرده است.

 
تاکنون نوین کتاب گویا، ترجمه‌ها و رمان‌های متعددی از اسماعیل فصیح را در قالب کتاب صوتی منتشر کرده است. اکنون رمان «زمستان ۶۲» که یکی از رمان‌های مهم اسماعیل فصیح در حوزه جنگ ایران و عراق است، با صدای محسن بولحسنی تولید و منتشر شده است.آن دسته از مخاطبانی که به شنیدن خلاصه رمان‌های بزرگ جهان علاقمندند، می‌توانند کتاب صوتی «خاک بکر»  نوشته ایوان سرگیویچ تورگینف نویسنده معروف روسی را با صدای سروش کشاورز بشنوند. در کتاب صوتی «خاک بکر» زن و مرد جوانی که زندگی عاشقانه‌ای دارند، تلاش می‌کنند با نادیده گرفتن شرایط، و ایستادن در برابر استبداد قدرتمندان آن زمان، زندگی خود را بسازند. همچنین نویسنده در این رمان عاشقانه، انقلاب روسیه را نیز پیش‌بینی کرده است.
 
زندگی واقعی و عاشقانه ۲۶ زوج در کتاب «قصه عشق» نوشته رابرت جی استرنبرگ نقل شده است که با شنیدن آن می‌توان انواع داستان‌های عاشقانه واقعی در زندگی را پیدا کرد و زندگی پایدارتری برای خود یافت. این کتاب با صدای متین بختی در قالب کتاب صوتی در نوین کتاب گویا منتشر شده است.کتاب صوتی «قوی سیاه» نوشته نسیم نیکلاس طالب با صدای حسن آزادی از گویندگان رادیو منتشر شده است. مضمون اصلی کتاب درباره کوری انسان‌ها در ارتباط با رویدادهای محتمل است. توجه زیاد به مسائل کم‌اهمیت و تمرکز روی جزییات باعث می‌شود که ما از تاثیر بزرگ، رویدادهای بزرگ غافل شویم. کتاب «قوی سیاه» در سال ۲۰۰۷ منتشر شده و در ارزیابی ساندی تایمز به عنوان یکی از ۱۲ کتاب اثرگذار بعد از جنگ جهانی دوم توصیف شده است.
 
برای علاقمندان به داستان‌هایی که برآمده از زندگی افراد است، کتاب «نه آدمی» که رتبه دوم پرفروش‌ترین کتاب‌‌های ادبی تاریخ ژاپن را دارد، با صدای مصطفی هرآیینی منتشر شده است. در این کتاب ماجرای زندگی مردی نقل می‌شود که از کودکی در تنهایی خود فرو رفته و قبل از خودکشی، در حالی که به الکل اعتیاد داشته، زندگی‌نامه‌اش را با تجربیات عجیبش نقل می‌کند.کتاب صوتی «موهبت کامل نبودن» نوشته دکتر برنه براون با صدای ندا پوریان، گوینده و دوبلور منتشر شده است. این کتاب که ترجمه احمد آل احمد در انتشارات کتاب کوچه منتشر شده، درباره توضیح مفاهیم عشق، تعلق و اصالت است. هدف دکتر براون این است که ما به یک تعریف مشترک از واژه‌ها برسیم تا در روابطمان کمتر دچار آسیب شویم.
 
کتاب «احتیاط در ریسک کردن است» اثری در حوزه کسب و کار است. این کتاب را که نوشته رندی گیج است (یکی از افرادی که از فقر به اوج ثروت می‌رسد) امیرمحمد صمصامی خوانده. رندی گیج گرچه در نوجوانی از دبیرستان اخراج شد و به دام اعتیاد افتاد و حتی تا مرز ورشکستگی نیز پیش رفت اما اکنون یکی از موفق‌ترین متخصصان موفقیت در دنیا است.متین بختی، گوینده و دوبلور، کتاب «زندگی خود را طراحی کنید» نوشته بیل برنت و دیو اوانز را نیز خوانده است. این کتاب، از پرفروش‌ترین آثار در سال ۲۰۱۶ آمریکا بوده است. نویسنده‌ها در این کتاب به مخاطب آموزش می‌دهند تا آینده‌ای را که دوست دارد خلق و به آن دست پیدا کند. همچنین نویسندگان این اثر، با نقل داستان‌های مختلف، به شکل عملی، شیوه مواجهه با مشکلات را نیز آموزش می‌دهند.
 
نوین کتاب گویا آثار متعددی از هوشنگ مرادی کرمانی را تاکنون در قالب کتاب صوتی منتشر کرده. یکی از آنها «مربای شیرین» با صدای حسن علیکرمی و آهنگسازی مهدی زارع بوده است. اکنون این اثر با ویرایش جدید و در نسخه جدیدی بازنشر شده است. ماجرای «مربای شیرین» از یک اتفاق ساده شکل گرفته، پسری می‌خواهد در یک مربا را باز کند، اما نمی‌شود. نه تنها خودش نمی‌تواند، حتی دیگر افراد هم مثلا همکلاسی‌ها و معلم‌ها و پلیس‌ها هم نمی‌توانند و بدین ترتیب یک داستان پرتعلیق شکل می‌گیرد. «مربای شیرین» کتاب برگزیده سال ۱۹۹۹ میلادی از سوی کتابخانه بین المللی مونیخ آلمان نیز بوده است.

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.