stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 24522
  • 26 دی 1394 - 17:27
5

اگر هیئت‌های اجرایی و نظارت انتخابات به نظر مراجع چهارگانه بی‌توجهی کنند، باید پاسخگو باشند

اگر هیئت‌های اجرایی و نظارت انتخابات به نظر مراجع چهارگانه بی‌توجهی کنند، باید پاسخگو باشند

عضو شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان کشور با اشاره به ملاک بودند نظر مراجع چهارگانه در بررسی صلاحیت‌ نامزدهای انتخاباتی گفت: اگر هیئت‌های اجرایی و نظارتی انتخابات نسبت به نظر مراجع چهارگانه درباره صلاحیت‌ها بی‌توجهی کنند باید به ملت و به داوطلبان پاسخگو باشند.

قلم | qalamna.ir :

۶۳۵۸۸۵۴۲۸۲۳۵۲۳۸۲۲۹

قلم، محمدجواد حق‌شناس، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، درباره نگرانی عده‌ای در مورد تأیید صلاحیت‌ها گفت: تأیید و رد صلاحیت قانون دارد و مشخص شده است که چهار مرجع باید در مورد صلاحیت‌ها اظهار نظر کنند و هیئت‌های اجرایی و نظارت باید بر اساس آن تصمیم بگیرند. اگر هیئت‌های اجرایی و نهاد نظارتی بی‌توجهی کنند باید به ملت و به داوطلبان پاسخگو باشند.

وی همچنین درباره فله‌ای خواندن تأیید صلاحیت‌ها در مرحله هیئت اجرایی تصریح کرد: کسانی که از بازار به سیاست نگاه می‌کنند، مسائل را فله‌ای می‌بینند درحالی که یک حقوقدان قطعا راجع به برگ برگ و بند بند نظری که دارد، استدلال دلیل ارائه می‌دهد.

قلم، این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه گفت‌وگوی خود با آنا در آستانه اجرای گام نهایی برجام و لغو کامل تحریم‌ها اظهار کرد: برای رسیدن به این نقطه زحمت بسیاری کشیده شده است.

وی ادامه داد: عده‌ای با بی‌توجهی به منافع ملی و با کاغذپاره خواندن تحریم‌ها در حالی که از جامعه جهانی تقاضا می‌کردند که آن‌قدر تحریم صادر کنند که «قطعنامه‌دان»‌شان پاره شود، حجم عظیمی از ناکارآمدی و فساد را در کشور تسری دادند. آنها نمی‌دانستند که چه بلایی سر ملت و کشور می‌آید یا شاید هم می‌دانستند.

حق‌شناس افزود: اما در سال ۹۲ مردم به یک تصمیمی رسیدند که دوران نکبت باید تمام شود و نهایتا نظام سیاسی، احزاب و نخبگان توانستند در ۲۴ خرداد به یک فرمول مناسب برسند و این گامی شد برای اینکه طنابی به ته چاه برود و این سنگ ناساز از چاه بیرون بیاید. آن سنگ با زحمت زیاد، با صبر و با مشقت و با خسارت فراوانی که به حیثیت ملت و کشور تحمیل شد، اکنون به لبه چاه رسیده است.

وی تأکید کرد: هرچند که عده‌ای در تلاش هستند که این سنگ دوباره به ته چاه برگردد. به همین خاطر همه باید مراقبت کنند که این دستاورد نادیده گرفته نشود و به نقطه‌ای برسیم که از فرصت و مزایایی که برجام برای کشور ایجاد می‌کند بهره‌مند شویم. 

هشتگ: , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.