stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
  • کد خبر : 245121
  • 04 اسفند 1399 - 9:38
2

پرداخت ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در فارس

پرداخت ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در فارس
فارس- ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی روستایی در زمینه کارآفرینی و اشتغال پایدار در روستا‌های استان فارس پرداخت شد.
قلم | qalamna.ir :

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری فارس  با اشاره به وجود بیش از ۲ هزار روستای بالای ۳۰ خانوار در استان فارس اظهار داشت:یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ما در روستاها، پیگیری محرومیت زدایی با ایجاد اشتغال در راستای توسعه پایدار روستایی بوده است.
کمال پاک فطرت با اشاره به فعالیت ۲۵ دستگاه خدمت رسان به روستا‌ها عنوان کرد: برای انجام بهتر و مؤثرتر خدمت رسانی و محرومیت زدایی در روستا‌ها نیاز به انسجام و هم افزایی دستگاه‌های مرتبط بود که به همین منظور طی چندسال اخیر تفاهم نامه‌های مختلفی را با دستگاه‌های خدمت رسان در روستا‌ها منعقد کردیم.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری فارس با تاکید بر قابل قبول بودن فعالیت‌ها در حوزه روستایی ادامه داد: در زمینه‌هایی نظیر آبرسانی، برق رسانی، گازرسانی، تعویض شبکه‌های آب، توسعه و بهسازی معابر و دسترسی به اینترنت کار‌های بسیاری خوبی در سطح روستا‌های استان فارس صورت پذیرفته است.
پاک‌فطرت در خصوص کارآفرینی و اشتغال در روستا‌ها افزود: با عنایت و توجه ویژه مسئولین کشوری و استانی توانستیم با پرداخت بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی روستایی و همت مردم، زمینه کارآفرینی و اشتغال پایدار را در روستا‌های استان فارس فراهم آوریم.

وی ، ادامه داد: در طی سال‌های ۹۷ و ۹۸ افزون بر ۱۲ هزار شغل پایدار در روستا‌ها ایجاد شده که منجر به توسعه روستا‌های فارس در ابعاد مختلف شده است.
وی با بیان اینکه توسعه روستایی به کاهش مهاجرت و افزایش ایجاد اشتغال و میل به زندگی در روستا منجر شده است، گفت: مهاجرت معکوس و کاهش مهاجرت از روستا به شهر از دستاورد‌های قابل توجه در روستا‌ها بوده است.
به گفته پاک‌فطرت عمده طرح‌های اشتغال روستایی در محور‌های کشاورزی، صنعت معدن تجارت، راه و شهرسازی و میراث فرهنگی بوده است.

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.