stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 244932
  • 03 اسفند 1399 - 20:05
1

نیاز کهگیلویه و بویراحمد به ۱۶ پایگاه امدادی

نیاز کهگیلویه و بویراحمد به ۱۶ پایگاه امدادی
کهگیلویه و بویراحمد-کهگیلویه و بویراحمد به ۱۶ پایگاه امدادی و اورژانس نیاز دارد.
قلم | qalamna.ir :

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی این استان گفت: کهگیلویه و بویراحمد دارای ۴۵ پایگاه اورژانس فعال است و دو پایگاه دیگر در این ماه افتتاح خواهد شد.
جهانبخش وحدت نژاد افزود: به جز دو پایگاهی که بزودی به بهره برداری خواهد رسید تا سال ۱۴۰۱ در صورت فراهم شدن زیرساخت‌های لازم باید ۱۴ پایگاه جدید اورژانس در این استان ایجاد و راه اندازی شود.
وی بیان کرد: یکی از این دو پایگاه در منطقه ۵ یاسوج “سرآبتاوه” و دیگری منطقه “قلعه گل دشمن زیاری” به بهره برداری خواهند رسید.
وحدت نژاد با اشاره به اینکه تعداد زیادی از آمبولانس‌های پایگاه‌های اورژانس فرسوده هستند گفت: یک بالگرد، ۴۵ دستگاه آمبولانس فعال و ۱۰ آمبولانس پشتیبان بنابر شرایط در استان داریم، اما به دلیل فرسودگی آن‌ها و صعب العبور بودن و کوهستانی بودن مناطق استان آمار خرابی آمبولانس‌ها بالا است، اما آن‌ها تعمیر می‌شوند که در شرایط لازم آماده خدمت رسانی باشند.
وی ادامه داد: یک پایگاه هوایی اورژانس در استان کهگیلویه و بویداحمد وجود دارد.
سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی این استان گفت: از مجموع ۴۴ پایگاه دیگر استان ۱۵ پایگاه در شهرستان بویراحمد شامل ۴ پایگاه شهری و ۱۱ پایگاه جاده ای، ۴ پایگاه در شهرستان دنا شامل یک پایگاه شهری و ۳ پایگاه جاده ای، ۸ پایگاه در شهرستان گچساران شامل ۳ پایگاه شهری و ۵ پایگاه جاده‌ای وجود دارد.
وحدت نژاد بیان کرد: همچنین ۷ پایگاه در شهرستان کهگیلویه شامل ۲ پایگاه در دیشموک و قلعه رئیسی، یک پایگاه در سوق، یک پایگاه فیلگاه و ۳ پایگاه در دهدشت، ۳ پایگاه در شهرستان چرام یک پایگاه شهری و ۲ پایگاه جاده ای، ۳ پایگاه در شهرستان بهمئی که یک پایگاه شهری و ۲ پایگاه جاده ای، ۳ پایگاه در شهرستان باشت که یک پایگاه شهری و ۲ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه در شهرستان لنده قرار دارند.

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.