stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 244460
  • 03 اسفند 1399 - 10:32
1
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان:

پیش بینی مشوق های ترغیبی برای نسخه نویسی الکترونیکی پزشکان

پیش بینی مشوق های ترغیبی برای نسخه نویسی الکترونیکی پزشکان
همدان- مدیرکل بیمه سلامت همدان گفت: به منظور ترغیب پزشکان به نسخه نویسی الکترونیکی مشوق‌هایی پیش بینی شده است.
قلم | qalamna.ir :
 

قلم از همدان، سعید فرجی گفت: سازمان بیمه سلامت ایران درصدد حذف دفترچه درمانی است که این رویکرد نیازمند فراهم بودن سیستم الکترونیکی جامع و کامل بوده تا در هر زمان و مکان و حتی با قطعی برق بتوان از این ظرفیت بهره گرفت.

وی با بیان این موضوع ادامه داد: به منظور ترغیب پزشکان به نسخه نویسی الکترونیکی مشوق‌هایی پیش بینی شده است که برای نمونه پرداخت مطالبات این طیف از پزشکان در اولویت است و برای هر نسخه پنج هزار تومان بیشتر علاوه بر سهم پیش بینی شده پرداخت می شود.

مدیرکل بیمه سلامت همدان تاکید کرد: مهمترین اولویت سازمان بیمه سلامت از نسخه نویسی الکترونیکی کاهش تقاضای القایی بود یعنی با جلوگیری از تعدد و تداخل دارویی شاهد کاهش هزینه های زائد و تحمیلی و کمک به اقتصاد سلامت بودیم.

فرجی مصرف کمتر کاغذ، رفع مشکلات ثبت و بایگانی کاغذی، کاهش ازدحام برای دریافت، تمدید و صدور دفترچه را از مزایای نسخه نویسی الکترونیک دانست و افزود: سال ۹۵ پنج میلیون ۳۰۰ هزار بار مراجعه به مراکز درمانی داشته ایم که این روند کاهشی بوده و  به سه میلیون ۸۰۰ هزار بار کاهش داشته است.

این مسئول در پایان صحبت های خود خاطرنشان کرد: هم اینک ۱۵۰ پزشک عمومی، ۱۶۲ متخصص و فوق تخصص، ۳۵ دندان پزشک، ۱۸۱ داروخانه، ۵۲ آزمایشگاه، ۴۰ مرکز توانبخشی، ۲۳ پرتوپزشکی، ۲۵ درمانگاه خصوصی و خیریه، ۹ درمانگاه تخصصی دانشگاهی و ۱۹ بیمارستان طرف قراداد با اداره کل بیمه سلامت هستند.

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.