stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
  • کد خبر : 244440
  • 03 اسفند 1399 - 8:38
1
مدیرکل کمیته امداد استان همدان تاکید کرد:

توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در اولویت

توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در اولویت
همدان- مدیرکل کمیته امداد استان همدان گفت: ۵۵ درصد خانواده‌های زیر حمایت را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند که توانمندسازی آنان اصلی‌ترین سیاست کمیته امداد است.
قلم | qalamna.ir :
قلم از همدان و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، پیمان ترکمانه از افزایش ۳۰ درصدی مشاغل ایجادشده برای زنان سرپرست خانوار خبر داد و گفت: در ۹ ماهه سال جاری ۴۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به ۱۵۷۴ زن سرپرست خانوار پرداخت‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان در این راستا گفت: در حال حاضر ۵۵ درصد از خانواده‌های تحت حمایت را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند که شامل ۳۲ هزار خانواده می‌شود.

ترکمانه توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت را از اهداف مهم کمیته امداد برشمرد و اشاره کرد: افزایش اعتمادبه‌نفس بانوان تحت حمایت، کمک به ارتقاء سطح زندگی آنان با رعایت کرامت زنان سرپرست خانوار و ایجاد زمینه شکوفایی استعدادهای مددجویان ازجمله سیاست‌هایی است که در فرآیند توانمندسازی موردتوجه قرار دارد.

مدیرکل کمیته امداد همدان با اشاره به اینکه در راستای خوداتکایی، بهبود وضعیت معیشتی و گره‌گشایی از مشکلات اساسی زنان سرپرست خانوار، پرداخت تسهیلات اشتغال و ایجاد مشاغل متناسب برای بانوان در ۹ ماهه امسال با ۳۰ درصد رشد همراه بوده است، افزود: این روند تا پایان سال جاری با کمک شبکه بانکی و سایر مراجع ذی‌ربط در استان ادامه خواهد داشت و امیدواریم با افزایش قابل‌ملاحظه‌ای همراه باشد.

وی ایجاد اشتغال و کارآفرینی را یکی از شیوه‌های مهم توانمندسازی در حوزه خانواده و زنان عنوان کرد و گفت: پرداخت تسهیلات در فرهنگ ایجاد اشتغال کمیته امداد معادل ایجاد اشتغال نبوده و تنها یکی از مراحل هفتگانه ایجاد شغل به شمار می‌رود به‌گونه‌ای که استعداد سنجی، مشاوره شغلی و آموزش رایگان قبل از پرداخت تسهیلات و هدایت شغلی، راهبری شغلی، نظارت بر طرح‌های اشتغال، و بازاریابی محصولات تولیدی مددجویان پس از پرداخت تسهیلات چرخه توانمندسازی را کامل می‌نماید، ضمن اینکه این فرآیند کامل‌ترین روش برای ایجاد اشتغال پایدار در کشور به شمار می‌آید.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.