stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 24377
  • 26 دی 1394 - 10:04
3

فرانسه؛ مرگ مغزی یک نفر در جریان تست یک داروی آزمایشی

فرانسه؛ مرگ مغزی یک نفر در جریان تست یک داروی آزمایشی

حادثه ای بی سابقه در فرانسه و در جریان تست یک داروی آزمایشی باعث مرگ مغزی یک نفر و بستری شدن پنج نفر دیگر در شهر رن در شمال غربی این کشور شده است. پزشکان از احتمال آسیب مغزی برگشت ناپذیر در میان چهار نفر از افراد بستری شده خبر داده اند.

قلم | qalamna.ir :

قلم به نقل از یورونیوز ، پیش از این گفته شده بود که در این دارو از ماده مخدر حشیش استفاده شده که این خبر تکذیب شد.

۶۰۶x340_321372

 

ماریسول تورن وزیر بهداشت و درمان فرانسه در کنفرانسی خبری گفت: «خانواده قربانیان بشدت متاثر شده اند. ما همه تلاشمان را می کنیم تا در این زمینه شفاف سازی کنیم. تاکنون هیچ رخدادی مشابه این را ندیده ام. این اتفاق بی سابقه است و به ما هشدار می دهد که در تحقیقات آینده هشیار باشیم.»

بر اساس آخرین خبرها ۹۰ نفر از روز ۷ ژانویه دوزهای مختلفی از این دارو را دریافت کردند و نخستین علایم اختلال یک شنبه ۱۰ ژانویه ظاهر شد. شرکت «بیال» تولید کننده پرتغالی این داروی آزمایشی گفته است آنها کارشان را درست انجام داده اند.

ملکولی که در این دارو مورد استفاده قرار گرفته برای درمان اختلالات خلقی و بیمارهای عصبی و اضطراب مورد آزمایش قرار گرفته است.

این حادثه در فاز اول تست دارو اتفاق می افتد که افراد داوطلب سالم در آن شرکت می کنند و میزان دوز داروی استفاده شده بشدت کنترل می شود. بهمین خاطر وقوع مرگ در این مرحله بسیاری را شوکه کرده است.

آ‍ژانس ملی امنیت دارویی و محصولات بهداشتی فرانسه تحقیقاتی را درباره این موضوع شروع کرده تا مشخص شود آیا پروتکل های قانونی در این فرایند رعایت شده است یا خیر.

هشتگ: , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.