stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 17 April , 2024
  • کد خبر : 24356
  • 26 دی 1394 - 9:25
2

ناوگان هوایی تا شب عید نو می‌شود/ ورود ۸ فروند ایرباس جدید تا دو ماه دیگر

دو شرکت هواپیمایی تهران ایر و زاگرس ایر اقدام به خرید ۸ فروند هواپیما ایرباس ۳۲۰ کرده اند که تعدادی از این هواپیماها وارد ناوگان شده اند و تعدادی دیگر در راه ورود به کشور هستند که تا پایان سال و نوروز ۹۵ این ۸ فروند عملیاتی خواهند شد.

قلم | qalamna.ir :

هوشنگ صدیق، مدیرعامل ایرلاین زاگرس در گفت‌وگو با ایلنا از خرید ۳ فروند ایرباس ۳۲۰ خبر داد و گفت: ۳ فروند هواپیمای ایرباس ۳۲۰ مدل ۲۰۰۸ تا شب عید وارد ناوگان هوایی زاگرس می شود که یک فروند این مدل از ایرباس ها تا  چند روز دیگر وارد ناوگان خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به کاهش درآمدهای نفتی و نفت ۲۷ دلار، به طور قطع از صندوق توسعه ملی و دولت انتظار تخصیص اعتبارات نداریم، ادامه داد: استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی شرایط خاص و بسیار پیچیده ای دارد، دوم اینکه درآمدهای نفتی بسیار کاهش یافته است .شاید تا یک سال دیگر شرایط اقتصادی بهبود پیدا کند و در آن مقطع می توان انتظار اخذ تسهیلات از این صندوق ها را داشت.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی زاگرس ایر ادامه داد: برای تامین مالی خرید هواپیما با بانک ها وارد مذاکره شده‌ایم که البته بانک ها هم با نرخ سود بالای ۲۱ درصد با ایرلاین ها همکاری می کنند.

صدیق با بیان اینکه هنوز به صورت مستقیم نمی توان اقدام به خرید هواپیما کرد و هواپیماها را با  چند واسطه وارد ناوگان می کنیم، اظهار کرد: در حال حاضر در ناوگان زاگرس ایر ۹ فروند هواپیمای ایرباس وجود دارد که با احتساب این سه ایرباس ۳۲۰ تعداد ناوگان به ۱۲ فروند هواپیما می رسد که هر کدام از این هواپیماها چیزی حدود ۱۷۰ الی ۱۸۰ صندلی به ناوگان هوایی کشور اضافه می کنند.

وی با تاکید براینکه قبل از تصویب برجام هم مذاکره مستقیم با شرکت های ایرباس و بویینگ داشتیم، گفت: از سال گذشته چندین جلسه با این دو شرکت بزرگ هواپیماساز برگزار شد و آنها هم اعلام کرده اند که منتظر لغو تحریم ها هستند تا فروش هواپیما به ایرلاین های ایرانی آزاد شود.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی زاگرس با فایناسرهای متعدد خارجی برای تامین مالی خرید هواپیما مذاکره کرده‌ایم، افزود:  اجرایی و عملیاتی شدن تمام این مذاکرات بستگی به اجرای برجام و لغو تحریم ها دارد و البته شرط اجرایی شدن فاینانس ها این است که بانک مرکزی مبلغ فایناس را تایید و تضمین کند.

همچنین محمدعلی ایلخانی، مدیرعامل شرکت هواپیمایی تهران ایر در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه ۵ فروند هواپیمای ایرباس ۳۲۰ سال ۲۰۰۵ وارد ناوگان هوایی کشور کرده‌ایم، گفت: در حال آماده سازی شرکت برای انجام پروازهای نوروز ۹۵ هستیم.

وی ادامه داد: از سال های آینده تعداد هواپیماهای تهران ایر افزایش خواهد یافت و قصد ارائه خدمات cip به مسافران را داریم.

هشتگ:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.