stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 242782
  • 29 بهمن 1399 - 14:54
0
طی حکمی از سوی وزیر؛

” اشترمل” اولین روستای ملی صنایع‌دستی همدان شد

” اشترمل” اولین روستای ملی صنایع‌دستی همدان شد
همدان- مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی همدان گفت: طی صدور حکمی از سوی وزیر میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی کشور و براساس رای نهایی چهارمین شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی، روستای اشترمل از توابع شهرستان تویسرکان به عنوان روستای ملی منبت گلریز معرفی شد.
قلم | qalamna.ir :

قلم از همدان- علی مالمیر در این خصوص بیان کرد: اشترمل، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان تویسرکان در استان همدان است که با رای نهایی شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی موفق به کسب این عنوان شد.
مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: در این روستا، بیش از ۷۳۰ نفر در قالب ۵۲۰ کارگاه تولید صنایع مبل و منبت فعال هستند و یکی از مهمترین مزایای ویژه و شاخص تولیدات مبل و منبت روستای اشترمل، تولید طرح گلریز است که سبب شد این عنوان را به خود اختصاص دهد.
مالمیر خطارنشان کرد: دریافت این دست عناوین اثر گذار در کنار فعالیت بیشتر و اثر گذارتر مرکز تخصصی مبل در روستای اشترمل می‌تواند تحولات مهمی در بازار صنایع دستی تویسرکان ایجاد کند.
گفتنی است؛ اشترمل در شهرستان تویسرکان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۷۷۴ نفر (۵۳۷ خانوار) ‌است.

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.