stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 17 April , 2024
  • کد خبر : 242774
  • 29 بهمن 1399 - 14:39
2
استاندار کردستان خبر داد:

بهره‌گیری از ظرفیت خیرین در مرکز جامع ترک اعتیاد کردستان

بهره‌گیری از ظرفیت خیرین در مرکز جامع ترک اعتیاد کردستان
کردستان- استاندار کردستان گفت: از ظرفیت خیرین در پیشبرد اهداف مرکز جامع ترک اعتیاد کردستان بهره‌گیری شود.
قلم | qalamna.ir :

قلم از کردستان- بهمن‌ مرادنیا در کمیسیون مبارزه با اعتیاد استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: همه در مقابل ریشه‌کنی اعتیاد در جامعه مسئولیت داریم.

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌ها و نهادها باید در راستای کاهش آمار اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر پای کار بیایند، عنوان کرد:‌ در طول یک سال گذشته با ورود سردار آزادی به‌عنوان دبیر ستاد مبارزه با اعتیاد استان تحرکات خوبی در این حوزه انجام گرفته است.

استاندار کردستان عنوان کرد:‌ امیدواریم با همکاری همه دستگاه‌ها بتوانیم نسبت به کاهش آمار معتادین در استان کار اساسی انجام دهیم.

مرادنیا افزود: کاری که در زندان در زمینه آموزش‌های مهارتی انجام شده است، کار بسیار ارزشمندی است که جا دارد از متولیان این حوزه و سایر دستگاه‌هایی که همکاری کرده‌اند، تقدیر کرد.

وی ابراز کرد: براساس آمارهای ارائه‌شده بازگشت معتادین مهارت‌آموخته به چرخه اعتیاد کم است؛ در این حوزه باید مقدار بیشتری تلاش کنیم و راهکارهای مناسب‌تری را ارائه کنیم.

استاندار کردستان با بیان اینکه افراد مهارت‌آموخته بعد از رهایی از زندان‌ها نیازمند شغل هستند، عنوان کرد: توجه به حوزه اشتغال‌زایی و ایجاد شغل از محل تسهیلات قرض‌الحسنه‌ای برای معتادین بهبودیافته ضروری است.

مرادنیا با بیان اینکه ایجاد انگیزه برای جلوگیری از بازگشت معتادین بهبودیافته به دام اعتیاد اصل بسیار مهمی است، گفت: می‌توان با ارائه مشوق‌های مختلف در حوزه اشتغال‌زایی برای معتادین بهبودیافته اقدامات اساسی انجام داد و با این کار به قطع بازگشت معتادین به چرخه اعتیاد کمک کرد.

وی اضافه کرد: اختصاص یک قطعه زمین در شهرک صنعتی برای اشتغال این افراد و یا اجاره گرفتن کارگاه‌ها و سوله‌های تعطیل‌شده در شهرک‌های صنعتی برای اشتغال بهبودیافتگان باید به‌عنوان یک اولویت جدی در استان دنبال شود.

استاندار کردستان با تأکید بر اینکه معتادین بهبودیافته باید به روش‌های مختلف مورد حمایت قرار گیرند تا بتوانند کسب‌وکار مناسبی برای خود راه‌اندازی کنند، اذعان کرد:‌ این‌دست اقدامات حمایتی به رغبت افراد به ترک و حفظ پاکی آن‌ها کمک می‌کند.

مرادنیا همچنین به اقدامات انجام‌گرفته در زمینه راه‌اندازی مرکز جامع ترک اعتیاد در استان هم گریزی زد و گفت: هیئت‌مدیره این مرکز را افراد خوشنامی تشکیل داده‌اند، با استفاده از ظرفیت‌های مختلف رسانه‌ای به‌ویژه صداوسیما، این مرکز و فعالیت‌های آن به مردم اطلاع‌رسانی شود.

وی استفاده از ظرفیت‌ خیرین در ارائه خدمات در مرکز جامع ترک اعتیاد استان را ضروری دانست و افزود: فرهنگ‌سازی و تولید برنامه‌های هنری در راستای ترک اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر نیز می‌تواند تأثیر بسزایی داشته باشد، اما با توجه به محدودیت‌های اعتباری این انتظار از دستگاه‌های فرهنگی وجود دارد که در این زمینه به رسالت خود عمل کنند.

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.