stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
  • کد خبر : 241869
  • 28 بهمن 1399 - 0:02
0

بهترین انیمیشن‌های سال را بشناسید

بهترین انیمیشن‌های سال را بشناسید
قلم | qalamna.ir :

بیشتر از یک سال پیش ویروس ناشناخته‌ای در چین شیوع پیدا کرد که بسیاری از مردم دنیا آن را یک بیماری محلی محدود می‌دانستند. اما ویروس کرونا در عرض سه ماه از غرب آسیا تا اروپا و آمریکای شمالی را تصاحب کرد و بسیاری از مردم بی‌گناه را صرفا به دلیل درگیری ریه‌هایشان با این ویروس ناشناخته به کام مرگ کشاند. شیوع جهانی ویروس کرونا بیشتر مشاغل دنیا را تحت تاثیر قرار داد و یکی از آن‌ها صنعت سینما بود. بی‌گمان سالن‌های سینما یکی از بزرگترین مکان‌هایی بودند که به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شدند و تعطیلی طولانی‌مدت آن‌ها ضررهای جبران ناپذیری به وضعیت اقتصادی‌شان وارد کرد. گزارش‌های مالی نشان می‌دهد سالن‌های سینما در بیشتر نقاط دنیا و به‌ویژه در ایالات متحده ماموریت غیرممکنی برای بازگشت به دوران رونق پیش از شیوع کرونا دارند. با این حال زندگی ادامه پیدا می‌کند.

به دلیل شیوع ویروس کرونا، تعداد قابل توجهی از فیلم‌های مورد انتظار سالی که گذشت فرصت اکران را پیدا نکردند. اما این شرایط وحشتناک هم باعث نشد که هنر هفتم به درخشش خود ادامه ندهد. در سالی که گذشت، انیمیشن‌های قابل توجهی روی سرویس‌های استریم منتشر شدند که اگرچه کیفیت عناوین خیره‌کننده هر سال را نداشتند اما به هر حال عناوین محترمی به نظر می‌رسیدند. به لطف استودیوهای فعال در حوزه انیمیشن، همیشه داستان‌های خوبی برای روایت‌شدن وجود دارد.

در ادامه می‌توانید با بهترین انیمیشن‌های سال آشنا شوید.

گرگ‌دونده‌ها | Wolfwalkers

نمره منتقدان: ۹۹ از ۱۰۰

استودیوی ایرلندی کارتون سالون در چند سال اخیر انیمیشن‌های دوبعدی جذابی را به عاشقان دنیای پویانمایی تقدیم کرده که یکی پس از دیگری موفق‌تر ظاهر شده‌اند. انیمیشن «گرگ‌دونده‌ها» جدیدترین محصول این استودیوی قدرتمند و متفاوت است که در سالی که گذشت، فرصت اکران محدود را پیدا کرد و پس از آن روی سرویس‌های استریم هم منتشر شد. این انیمیشن با تصاویری چشم‌نواز و تصویرسازی خیره‌کننده به یکی متفاوت‌ترین و بهترین انیمیشن‌های سال تبدیل شده که تماشای چندباره آن هم خالی از لطف نیست.

خلاصه داستان: ارباب شهری که در کنار یک جنگل بزرگ وجود دارد، تصمیم گرفته که همه گرگ‌های جنگلی که در حاشیه شهر قرار گرفته را به قتل برساند. بنابراین دختر شکارچی‌ای از سوی ارباب شهر انتخاب می‌شود تا برای قتل عام گرگ‌ها راهی جنگل حاشیه شهر شود اما او دختری را در جنگل پیدا می‌کند که روزها دخترکی بازیگوش است و شب‌ها به گرگی خطرناک تبدیل می‌شود. بنابراین سوال برای دختر شکارچی مطرح می‌شود که آیا همه گرگ‌های جنگل واقعا گرگ هستند؟

روح | Soul

نمره منتقدان: ۹۶ از ۱۰۰

انیمیشن «روح» یکی از دو انیمیشن استودیوی پیکسار در سال ۲۰۲۰ لقب می‌گیرد که توسط پیت داکتر ساخته شده است. پیت داکتر که این روزها به‌عنوان مدیر اجرایی در استودیوی پیکسار فعالیت می‌کند، سابقه همکاری در پروژه ساخت انیمیشن‌هایی مانند «کارخانه هیولاها» و «درون و بیرون» این استودیو را هم دارد. بنابراین هر تماشاگری که هوادار جدی آثار استودیوی پیکسار باشد، نمی‌تواند برای تماشای انیمیشن «روح» لحظه‌شماری نکند. به اعتقاد بسیاری از منتقدان «روح» بهترین انیمیشن سال بوده و شانس زیادی برای کسب جایزه اسکار بهترین انیمیشن سینمایی دارد.

خلاصه داستان: نوازنده‌ای به‌نام جو گاردنر در آستانه رسیدن به اهدافش در دنیای موسیقی جاز با یک تصادف جان خود را از دست می‌دهد. او برای آخرین بار تلاش می‌کند تا به زندگی انسانی بازگردد. در حالی که روح جو گاردنر از بدنش جدا شده او با روح دیگری به نام ۲۲ هم آشنا می‌شود. آن‌ها باید راهی برای بازگشت جو به زندگی زمینی پیدا کنند.

ویلوبی‌ها | The Willoughbys

نمره منتقدان: ۹۱ از ۱۰۰

انیمیشن «ویلوبی‌ها» یکی از بهترین انیمیشن‌های سال بود که متاسفانه آن‌طور که باید مورد توجه تماشاگران قرار نگرفت. این انیمیشن که توسط سرویس استریم نتفلیکس ساخته و منتشر شده نام‌های شناخته‌شده‌ای مانند تری کروس، ریکی جرویز و ویل فورت را در نقش صداپیشه‌های خود می‌بیند. سبک خاص تصویرسازی و شخصیت‌پردازی انیمیشن «ویلوبی‌ها» آن را به یکی از متمایزترین انیمیشن‌های سال تبدیل کرده که احتمالا نام آن را نشنیده‌اید.

خلاصه داستان: پدر و مادر عاشقی که به شکل عجیبی یکدیگر را دوست دارند، آن‌قدر به یکدیگر محبت می‌کنند که به نظر می‌رسد کاملا فراموش کرده‌اند فرزندانی هم برای دوست‌داشتن دارند. بنابراین فرزندان این خانواده تصمیم می‌گیرند برای همیشه از دست پدر و مادر بیش از حد عاشقشان رها شوند.

رو به جلو | Onward

نمره منتقدان: ۸۸ از ۱۰۰

متاسفانه شیوع ویروس کرونا باعث شد سالی که گذشت یکی از وحشتناک‌ترین سال‌های تاریخ سینما تبدیل باشد و دنیای انیمیشن‌ها هم تحت تاثیر آن قرار گرفت. بنابراین نباید انتظار زیادی از چنین سال ناامیدکننده‌ای داشته باشیم. با این حال «رو به جلو» از استودیوی انیمیشن‌سازی پیکسار یکی از بهترین انیمیشن‌های سال ۲۰۲۰ بوده که فرصت کرده زودتر از سالن‌های سینما خارج شود و در دسترس تماشاگران قرار بگیرد. در یکی از معدود سال‌هایی که استودیوی انیمیشن‌سازی پیکسار از دو انیمیشن سینمایی رونمایی کرد، هر دو عنوان موفق شدند مورد توجه منتقدان و تماشاگران قرار بگیرند.

خلاصه داستان: ایان و بارلی دو برادر الف (موجودی اساطیری) هستند. آن‌ها که پدر خود را سال‌ها از پیش از دست داده‌اند حالا فرصتی را پیدا کرده‌اند تا عزیزترین مرد زندگی‌شان را دوباره ملاقات کنند. ایان به بارلی کمک می‌کند تا دنیای جادو را برای پیداکردن پدرشان به کار بگیرند.

جیانگ زیا | Jiang Ziya

نمره منتقدان: ۸۳ از ۱۰۰

اگرچه شیوع ویروس کرونا از چین آثار اقتصادی عجیب و وحشتناکی روی سایر کشورهای دنیا گذاشت اما به نظر می‌رسد برای چینی‌ها تجربه جالبی بوده است. در شرایطی که پرفروش‌ترین فیلم جهان در سالی که گذشت فیلم «هشتصد» از کشور چین بود، این کشور فرصت اکران انیمیشن جذابی به نام «جیانگ زیا» را پیدا کرد که در نهایت در لیست ده فیلم پرفروش سال هم جای گرفت. این انیمیشن در حقیقت بخشی از دنیای سینمایی بزرگی است که چینی‌ها تصمیم دارند با کمک انیمیشن‌های گوناگون آن را به تصویر بکشند.

خلاصه داستان: فرمانده ارشد جنگ، جیانگ زیا، در میان آواره‌های جنگ بزرگی که رخ داده، وظیفه پیدا می‌کند که روباهی با نه دم را پیدا کند. این روباه خاص و متمایز که می‌تواند جان همه موجودات جهان را به خطر بیاندازد، باید از صحنه روزگار محو شود. اما زمانی که جیانگ زیا متوجه می‌شود که این روباه توسط دخترکی بی‌گناه و معصوم نگهداری می‌شود، تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

تور جهانی ترول‌ها | Trolls World Tour

نمره منتقدان: ۷۱ از ۱۰۰

عروسک‌های ترول‌ نخستین بار در سال ۱۹۵۹ به بازار عرضه شدند و پس از آن برای دهه‌ها یکی از محبوب‌ترین اسباب بازی‌ها و عروسک‌های پرفروش در دنیا بودند. طراحی، مدل مو و ظاهر آن‌ها تفاوت‌های بزرگی با عروسک‌های رقیب داشت اما در نهایت در جذب دختران موفق ظاهر شده بود. با این حال پسران هم این عروسک‌ها را دوست داشتند. اگرچه در دهه ۹۰ میلادی محبوبیت و فروش این عروسک‌ها نزولی شد اما این عروسک‌ها برای همیشه محبوب باقی ماندند.

وقتی انیمیشن «ترول‌ها» در سال ۲۰۱۶ اکران شد، با یک موفقیت غیرقابل پیش‌بینی به استودیوی دریم ورکس ثابت کرد که می‌تواند به یک مجموعه سینمایی بزرگ و ارزشمند تبدیل شود. در سالی که گذشت، دنباله انیمیشن «ترول‌ها» یعنی انیمیشن «تور جهانی ترول‌ها» از راه رسید و اگرچه بدشانس بود که فرصت اکران در سینماها را به دلیل شیوع ویروس کرونا پیدا نکرد اما در اکران‌های آنلاینی که در سرویس‌های استریم رخ داده بود به درآمدی بیشتر از ۱۰۰ میلیون دلار دست پیدا کرد.

خلاصه داستان: ملکه پوپی و برنچ با دیدن دنیای متفاوت ترول‌هایی که متفاوت به نظر می‌رسند از نوع زندگی آن‌ها بسیار شگفت‌زده می‌شوند. زمانی که یک خطر بزرگ دنیای همه ترول‌ها را تهدید می کند، پوپی و برنچ در کنار دوستانشان دوباره آماده جنگیدن می‌شوند. اما این بار در میان ترول‌ها ترس و اضطراب زیادی وجود دارد که باید به نحوی ریشه‌کن شود.

در این زمینه بخوانید:

۱۰ کارگردان که در دهه جدید میلادی باید منتظر موفقیت آن‌ها باشید

۲۰ انیمیشن برتر ۲۰ سال قرن ۲۱ام که باید تماشا کنید

کرودها ۲ | The Croods 2

نمره منتقدان: ۵۶ از ۱۰۰

انیمیشن «کرودها» در سال ۲۰۱۳ اکران شد و امروز بیشتر از هفت سال از آن روزها می‌گذرد. اگرچه وقفه طولانی و عجیبی ایجاد شده بود که به نظر می‌رسید ساخت دنباله این انیمیشن را غیرممکن می‌کند اما عوامل استودیوی دریم‌ورکس در نهایت تصمیم گرفتند دنباله این انیمیشن را در سالی که گذشت، اکران کنند. آن‌ها به حدی بدشانس بودند که شیوع ویروس کرونا مانع اکران گسترده و جهانی انیمیشن مورد انتظارشان شد و به همین دلیل «کرودها ۲» راهی سرویس‌های استریم و اکران آنلاین شد. اگرچه این انیمیشن اکران محدودی را هم در سینماهای سراسر جهان تجربه کرد.

این انیمیشن برای منتقدانی که فیلم را با دقت تماشا کرده‌اند احتمالا نکته‌های جذابی نداشته و همین مسئله باعث شده که انیمیشن «کرودها ۲» برای منتقدان ناامیدکننده ظاهر شود. با این حال تماشاگرانی که انیمیشن را تماشا کرده‌اند به این باور رسیده‌اند که «کرودها ۲» اگر از قسمت نخست که بیشتر از هفت سال پیش اکران شد، بهتر نباشد احتمالا هم‌رده با آن انیمیشن قرار می‌گیرد.

اما استون، رایان رینولدز، نیکولاس کیج، پتر دینکلج و کلارک دوک از شناخته‌شده‌ترین بازیگرانی هستند که در انیمیشن «کرودها ۲» به عنوان صداپیشه حضور پیدا کرده‌اند.

خلاصه داستان: خانواده دیوانه و عجیب کرودها که در عصر حجر زندگی می‌کنند، همیشه با مشکلات متعددی روبرو بوده‌اند. اما زندگی آن‌ها پس از آشناشدن با خانواده‌ای که مدرن‌تر و معقول‌تر به نظر می‌رسند، زندگی آن‌ها را برای همیشه تحت تاثیر قرار می‌دهد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.