stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 241806
  • 27 بهمن 1399 - 22:41
1

زالی: چرخش ویروس در تهران بسیار خطرناک است

زالی: چرخش ویروس در تهران بسیار خطرناک است
قلم | qalamna.ir :

علیرضا زالی عصر دوشنبه در جلسه ستاد مبارزه با کرونا استان تهران در سخنانی اظهار داشت: تهران سطح بالایی از ترددهای درون شهری، برون شهری و برون مرزی را دارد که این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به طرح شهید سلیمانی در استان تهران نیز گفت: در بازدید میدانی هفته گذشته که از شهرستان های پردیس، دماوند و فیروزکوه داشتم مشاهده شد که این طرح در این شهرستان ها با پیشرفت و شتاب خوبی دنبال می شود.

زالی ادامه داد: طبق بررسی های انجام شد در اکثر شهرستان های استان تهران اجرای طرح شهید سلیمانی به اهداف ۷۵ درصدی خود رسیده و انجام تست و رهگیری در شهرستان های تهران از آهنگ بسیار خوبی برخودار است.

وی درباره ویروس جهش یافته انگلیسی نیز گفت: پیش بینی می کنیم که این ویروس در حال چرخش است و پایین آمدن سن ابتلا نیز به همراه افزایش علائم ابتلا به وقوع پیوسته است.

به گفته زالی، از ویژگی های ویروس جدید می توان به قدرت بالای انتقال و افزایش میزان مرگ و میر آن اشاره کرد که البته در روزهای ابتدایی شناخت جهش ویروس اعتقاد بر این بود که در مرگ و میر تاثیری نداشته باشد اما امروز به صورت قطعی عنوان می شود که ویروس جدید کشنده‌تر است.

وی ادامه داد: موضوع دیگری که باید مد نظر قرار گیرد، صیانت از کارکنان بهداشت و درمان است که باید نظارت های ویژه در این حوزه اعمال شود؛ چرا که ویروس جدید به دلیل سطح بالاتر آلودگی ممکن است برای کارکنان ابتدا علائم شدیدتری را به همراه داشته باشد.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به افزایش تست ها نیز گفت: تست های PCR و تست های سریع در روزهای اخیر درصد بیشتری مثبت می‌شوند که این نشان از چرخش بیماری در تهران است که نیازمند رعایت بیشتر شیوه نامه های بهداشتی هستیم.

به گفته وی، هم اکنون در آستانه خیز جدیدی از بیماری هستیم که نیازمند تحلیل آمارهای روزهای گذشته است اما آنچه در استان خوزستان شاهد هستیم ممکن است در سایر استان ها نیز شاهد باشیم و این زنگ خطر بالقوه ای است.

زالی خاطرنشان کرد: طرح شهید سلیمانی در استان تهران نباید کمرنگ شود، حمله به چرخه ویروس به همراه ردیابی و خنثی سازی چرخه ویروس و قرنطینه باید در این طرح با جدیت پیگیری شود.

وی در خصوص واکسیناسیون نیز اظهار داشت: امیدواریم هر چه زودتر امکان واکسیناسیون در تهران فراهم شود، سند ملی واکسیناسیون سه هفته پیش به تصویب رسیده چرا که به معاونین سه دانشگاه اعتقاد داریم و واکسیناسیون با عدالت و رعایت انضباط اداری انجام می شود و هیچ گونه نشتی به بیرون نخواهیم داشت.

زالی تاکید کرد: باید بدانیم ویروس جهش یافته مهاجم‌تر ، سرایت پذیر و کشنده تر و بی‌رحم‌تر است، باید مراقبت منزل به منزل در طرح شهید سلیمانی با پیوست آزمایشات همراه باشد و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت جدی مد نظر قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: گزارشات جهانی تایید می کند جهش های ویروس انگلیسی از مرگ و میر و کشندگی بیشتری برخوردار است و علائم بیماری نیز وخیم تر است، اما تمام گزارشات تایید می کند استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و ضد عفونی کردن دست ها همچنان در جهش های ویروس موثر است.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران یادآور شد: ممکن است از این پس مرتب شاهد جهش هایی در ویروس باشیم و همچنان رعایت شیوه نامه ها از اهمیت بسزایی برخوردار است لذا اگر ساده‌انگاری در خصوص این ویروس انجام شود روزهای سختی را پیش روی ما خواهد گذاشت که البته در طول سه خیز بیماری همواره ابتلا و مرگ و میر با کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در ارتباط بوده است.

به گفته وی، مراجعین سرپایی در قالب علائم سرپایی رشد چشمگیری نسبت به هفته قبل داشته و ظرف ۲۴ ساعت گذشته ۷۵۰۰ نفر به مراکز درمانی با علائم کرونا مراجعه کردند که البته ممکن است مراجعین سرپایی ما بیشتر باشند؛ چرا که بسیاری به مطب پزشکان مراجعه می کنند و در مجموع ۲۳ درصد رشد در بخش مراجعین سرپایی داشته‌ایم.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.