stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
  • کد خبر : 241309
  • 27 بهمن 1399 - 13:01
0

تنها ۲ درصد از واگذاری ها سهم بخش تعاون بوده است

تنها ۲ درصد از واگذاری ها سهم بخش تعاون بوده است

رئیس اتاق تعاون می گوید علیرغم تاکید قانون در خصوص واگذاری های دولتی به بخش تعاون تنها دو درصد از واگذاری ها سهم بخش تعاون بوده و این امر باعث شده تا تعاونی ها در عمل امکان رقابت با بخش خصوصی و عمومی را پیدا نکنند.

قلم | qalamna.ir :

بهمن عبدالهی در گفت وگو با اظهار کرد: با وجود درخواستهای مکرر فعالان بخش تعاون در خصوص واگذاری شرکت های دولتی به بخش تعاون،  به استناد گزارش نهادهای نظارتی آمارها نشان می دهد که کمتر از ۲ درصد از واگذاری ها به بخش تعاون صورت گرفته است.

وی مهمترین دلیل این امر را شیوه واگذاری شرکتها و عدم باور مدیران دستگاههای اجرایی عنوان کرد و یکی از بهترین شیوه ها برای واگذاری ها در سطح شهرستانها را از طریق تعاونی های توسعه و عمران شهرستانی و در سطح ملی، تعاونی های فراگیر ملی دانست.

رئیس اتاق تعاون ایران ادامه داد: تاکنون در بحث خصوصی سازی، آن چیزی که باید برای بخش تعاون اتفاق بیفتد را شاهد نبوده ایم و شرکت‌های تعاونی نه تنها در اولویت واگذاری قرار نگرفتند بلکه در بحث قانونگذاری و دستورالعمل‌هایی که در خصوصی سازی تدوین شده نیز روند به گونه‌ای نبوده که شرکت‌های تعاونی بتوانند از ظرفیت خود استفاده کنند.

عبدالهی درعین حال با اشاره به تاکید قانون در خصوص واگذاری های دولتی به بخش تعاون گفت: متأسفانه سبک واگذاری‌ها در سال‌های قبل به گونه‌ای نبوده که بخش تعاون از آن بهره‌مند شود به نحوی که حدود ۲ درصد از واگذاری‌ها به بخش تعاون رسیده و تعاونی‌ها در عمل امکان رقابت با بخش خصوصی و بخش عمومی را به دست نیاورده اند.

به گفته وی با توجه به آنکه بیش از ۷۰ درصد اقتصاد کشور، دولتی است برای افزایش سهم بخشهای غیردولتی باید کوچک سازی دولت اتفاق بیفتد و واگذاری های دولتی به نفع بخشهای تعاونی و خصوصی صورت پذیرد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.