stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 23945
  • 22 دی 1394 - 14:40
0

ابتکار یک دکتر جوان در تلگرام برای دانشجویان قلب

او معتقد است که فارغ از استاندارد های موجود در روش خواندن نوار قلب ، ظرافت های خاص و اساسی وجود دارد که باید دانشجویان و علاقمندان آنها را بیاموزند ، مشق کنند و در نهایت پرداخت کنند تا بتوانند از آنها درست استفاده کنند .

قلم | qalamna.ir :

زهرا علایی: آدم ها هر چه کوچکتر ، آرزوها و ادعاهای بزرگی دارند و در تمام مراحل عمر در پی رسیدن به آنها قدم بر می دارند اما در این میان آنها که به آرزوهای خود رنگ حقیقت زده اند ، محدود هستند .
دکتر میثم مجری ، متخصص قلب و عروق ، یکی از آن معدود انسان هایی است که مانند خیلی از ما هم سن و سالانش رویای دکتر شدن را از کودکی در سر پروراند و تا به امروز برای حقیقی شدنش زحمت ها کشیده است .
این علاقه و عشق باعث شد که طی سال های پی در پی ، راهی پر پیچ و خم را همراه با تلاش و پشتکار زیاد پشت سر بگذارد تا جایی که در میان دانشجویان پزشکی ، رزیدنت ها و متخصصین جوان قلب و عروق یکی از محبوب ترین ها باشد .
در این روزها ، او زمینه ای وسیع و گسترده را برای دانشجویان پزشکی ، اینترن ها و علاقمندان در ارتباط با روش خواندن نوار قلب ( ECG – Electrocardiogram ) فراهم کرده است تا بتوانند از تجربه و علم او بی مزد و چشم داشت استفاده کنند و به بهترین شکل ممکن با زوایایی روشن بیاموزند .
یادگیری روش خواندن نوار قلب از اهمیت ویژه ای برخوردار است که خوشبختانه دکتر مجری با عزم و اراده ای که دارد در طی چند ماه اخیر در فضای مجازی ، بستری را تحت عنوان ” آموزش ECG & CXR به روش دکتر مجری” برای آماتورها فراهم کرده است .
این بستر در نرم افزار تلگرام با ۱۲۲۰۰ کاربر توسط دکتر میثم مجری راه اندازی شده است که شیوه ای نوین و متفاوت را همگام با رعایت استانداردها در اختیار علاقمندان قرار می دهد .
او معتقد است که فارغ از استاندارد های موجود در روش خواندن نوار قلب ، ظرافت های خاص و اساسی وجود دارد که باید دانشجویان و علاقمندان آنها را بیاموزند ، مشق کنند و در نهایت پرداخت کنند تا بتوانند از آنها درست استفاده کنند .
او از الفبای خواندن ECG که شامل شناسایی انواع ریتم های نوار قلب ، ریت و نحوه ی محاسبه ی محور نوار قلب و … است ، می گوید و هم زمان با ارائه ی نوار قلب های گوناگون ، زمینه ی آشنایی را با انواع بیماری های قلبی – عروقی و نحوه ی درمان آنها را فراهم می کند .
این کانال آموزشی با یک تقسیم بندی درست که نتیجه ی سلسله تفکرات و روش های ابداعی او در جهتی ساده و روشن از نظر محتوا است ، تفاوت بسیاری با کتاب آموزشی نوار قلب موجود در بازار کتاب های پزشکی دارد .
به جرئت می توان گفت که این کانال آموزشی به ساده ترین روش ممکن و با زبانی شیوا ، دانشجویان و علاقمندان را از خواندن هر کتابی در زمینه ی ECG بی نیاز کرده است بنابراین به آنها در مقاطع مختلف توصیه می شود که در جهت بهتر شدن توانایی هایشان و داشتن مروری دوباره از مطالب این کانال استفاده کنند .
و همچنین در آینده ای نه چندان دور ، کتاب آموزشی ” روش خواندن نوار قلب به سبک دکتر میثم مجری ” که با استفاده از خلاقیت هایی نو و بکر از نوار قلب برای تفهیمی بهتر و مناسب تر رمزگشایی می کند در اختیار علاقمندان قرار می گیرد .

photo_2016-01-12_14-38-40

http://www.Telegram.me/meisam_mojri

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. من عضو کانال ایشون هستم و طبق گفته خانم علاییی واقعا کانال خوبیه وی نمی دونم چرا آقای دکتر مدتهاست دیگه توی کانال پست نمی ذارن من خیییلی منتظر آموزش هاشون هستم کاش دوباره شروع می شد یا لااقل کلاس های آموزشی شون رو توی اصفهان هم برگزار می کردن???

  2. منم عضو کانال ایشون هستم و با شوق زیادی آموزش هاشونو دنبال می کردم ولی به گفته دوستمون مدتهاست دیگه خبری از آموزش توی کانالشون نیست کاش برای آموزش اصفهان هم می یومدن

  3. واقعن کانال بی‌نظیریه برای دانشجویان پزشکی
    واقعن ازشون ممنونم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.