stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
  • کد خبر : 23744
  • 21 دی 1394 - 11:09
2

مسی، نیمار یا رونالدو/ پادشاه فوتبال کدام یک است؟

برنده توپ طلای ۲۰۱۵ فوتبال جهان دوشنبه شب در زوریخ مشخص خواهد شد و از بین لیونل مسی، کریستیانو رونالدو ونیمار یک بازیکن به عنوان برترین فوتبالیست سال معرفی خواهد شد.

قلم | qalamna.ir :
 مراسم انتخاب برترین‌های فوتبال جهان فردا دوشنبه در زوریخ برگزار خواهد شد و از بین مسی، رونالدو و نیمار یک بازیکن به عنوان برترین فوتبالیست سال انتخاب خواهد شد و ارزشمندترین جایزه فردی فوتبال جهان را به خود اختصاص خواهد داد.
 
• لیونل مسی
 
چرا او باید برنده توپ طلا شود؟
 
چرا که بهترین بازیکن جهان، بهترین لحضات را در فوتبال در این فصلی که گذشت خلق کرد و به تیبمش کمک کرد تا به ۳ قهرمانی یا همان سه گانه دست یابد. معلوم نیست اگر لیونل مسی در این فصل از پست همیشگی خود در خط حمله جدا نمی‌شد و به سمت راست نمی‌رفت، چه اتفاقایتی برای این تیم رخ می‌داد و شاید بارسلونا نمی‌توانست به ۵ عنوان قهرمانی دست یابد. او در این سال عملکرد خوبی داشت و بهتر از مسی و نیمار در خحط حمله بارسلونا بازی کرد و باعث شد فصل درخشانی داشته باشد. چه کسی می تواند چشم را به حرکت دیوانه بوار او برابر بارسل مونیخ و بواتنگ ببندد، جایی که مسی یک تنه بارسلونا و گواردیولا مربی سابق خود را نابود کرد. او در واقع فصل قبل بهترین مهاجم جهان نبود و بهترین هافبک جهان هم بود و همه کار در ترکیب بارسلونا انجام داد و همه نقاط زمین دیده شد.
 
• نگاه اصلی
 
قطعا دیدار بارسلونا و بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا بهترین نمایش مسی در سال ۲۰۱۵ بود. جایی که بازی با تساوی بدون گل در خانه بارسلونا رو به اتمام بود و این یعنی بارسلونا امتیاز خامگی را از دست داده بود و کار سختی در دیدار برگشت در خانه بایرن مونیخ داشت ولی جادوی مسی شروع شد. دو گل بی نظیر از این بازیکن در دروازه نویر پرادعا که قبل از بازی برای او کری خوانده بود باعث شد تا بارسلونا روحیه بگیرد و با گل نیمار در ادامه نتیجه خوبی کسب کند و در دیدار برگشت با روحیه خوب بتواند از برتری خود در دیدار رفت دفاع کند و به دیدار نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کند.
 
چرا او نباید انتخاب شود؟
 
دومین ناکامی پیاپی مسی در یک فینال ملی همراه آرژانتین علامت سوال بزرگی در جلوی نام او برای کسب عنوان مرد سال قرار می دهد. پس از ناکامی برابر آلمان در فینال جام جهانی برزیل مسی و تیمش این بار در کوپا آمه ریکا برابر اروگوئه شکست خوردند تا یک ناکامی دیگر برای مسی ثبت شود تا انگار قسمت نباشد او همراه آرژانتین به عنوان قهرمانی برسد.
 
این شکست به این معناست که او به تنهایی نمی تواند موفقیت را برای تیمش رقم بزند. ناکامی تاتا مارتینو نشان داد چرا مسی به تنهایی قادر به خلق موفقیت نیست و او در بارسلونا به خاطر بقیه بازیکنان این تیم است که موفق می‌شود بدرخشد.
 
آیا او سال دیگر هم بین نامزدها خواهد بود؟
 
به گززارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل،خیلی بعید است که این اتفاق رخ ندهد. به نظر باید حالا حالاها منتظر حضور مسی در جمع سه نامزد نهایی باشیم و به نظر این اتفاق برای دو سه سال آینده قطعی است. چه او به عنوان مرد سال انتخاب شود و چه نشود.
 
نیمار
 
چرا او باید انتخاب شود؟
 
نیمار بدون شک بیشترین پیشرفت را در فوتبال جهان در سال که گذشت داشته است. کیفیت بالای او در سانتوس وقتی ۱۷ ساله بود نشان داده شد و این برزیلی از وقتی که به بارسلونا پیوست روز به روز بر پیشرفت خود افزود و اکنون با سن کمی که دارد یکی از بهترین بازیکنان فوتبال جهان محسوب می شود. تجربه بالای بازیکن شماره ۱۱ بارسلونا، انگیزه مداوم برای پیشرفت و فوتبال فانتزی و تکنیکی او به نیمار کمک کرده است تا در کنار مسی و سوارس یک همکاری فوق العاده تشکیل دهند که منجر به ثبت ۱۸۰ گل در سال ۲۰۱۵ شده است یعنی ۷۵ درصد از کل گل‌های بارسلونا. از این تعداد ۴۱ گل را نیمار به ثمر رسانده است و پاس‌های گل فراوانی نیز ایجاد کرده است.
 
نقطه عطف فصل
 
نیمار در تمام مسابقات عملکرد خوبی داشت ولی عملکرد او در لیگ قهرمانان اروپا با زدن ۱۰ گل در کنار مسی و رونالدو بهترین عملکرد نیمار بود. نیمار برخلاف رونالدو بیشتر گل‌هایش را وقتی به ثمر رساند که برای بارسلونا مهم بود. در واقع گل‌های نیمار در مرحله حذفی به ثمر رسید. سه گل برابر پاری‌سن ژرمن، سه گل برابر بایرن مونیخ و البته یک گل هم در دیدار نهایی. این برزیلی قطعا نقش تعیین کننده‌ای در موفقیت بارسا در ۲۰۱۵ داشت.
 
چرا او نباید انتخاب شود؟
 
همان طور که مسی همراه آرژانتین نتوانست به موفقیت در کوپا برسد نیمار نیز در جام ملت‌های آمریکای جنوبی عملکرد بدی داشت و برابر کلمبیا جنجال به راه انداخت و اخراج شد و این باعث ناکامی کشورش در قهرمانی در جام ملت‌ها شد. با در نظر گرفتن اینکه رونالدو نتوانست هیچ قهرمانی در سال ۲۰۱۵ به دست آورد حضور نیمار در جمع سه نامزد نهایی به خودی خود کافی است.
 
آیا او سال آینده هم در جمع سه نامزد خواهد بود؟
 
نیمار با زدن ۱۵ گل و ۷ پاس گل در ۱۸ بازی لالیگا قطعا به حق در بین سه نامزد قرار گرفت و با در نظر گرفتن اینکه او تنها ۲۳ سال سن دارد می توان پیش‌بینی کرد که او در سال‌های آینده یک پای ثابت نامزدهای نهایی مرد سال باشد.
 
کریستانو رونالدو
 
چرا او باید انتخاب شود؟
 
رونالدو آقای گل لالیگا بهترین گلزن فوتبال اروپا در سال ۲۰۱۵ و کسی که رکورد ۴۸ گل خود را در یک فصل شکست. ماشین گلزنی رئال مادرید در این سال هر کاری که بود برای تیمش انجام داد ولی بدشانسی مانع از قهرمانی او در رئال شد. او همراه مسی برترین گلزن لیگ قهرمانان نیز بود و با زدن ۱۰ گل به رئال کمک کرد تا به نیمه نهایی برسد.
 
رونالدو کاپیتان پرتغال در راه صعود به یورو ۲۰۱۶ هم بود و برای اولین بار در سه سال گذشته پرتغال بدون حضور در پلی آف راهی یورو شد. او همچنین قهرمانی در جام جهانی باشگاه های جهان را به دست آورد و رکورد رائول را شکست.
 
نقطه عطف فصل
 
رونالدو در تمام طول فصل عملکرد بی نظیری داشت ولی ثبت ۴ هت تریک در مقطع زمانی کوتاه، یک هت تریک در لیگ قهرمانان و ۵ گل برابر گرانادا و اسپانیول نقطه عطف او در این فصل بود ولی شکست در ال کلاسیکو باعث شد آمار خوب رونالدو از بین برود. رونالدو همچنین توانست علاوه بر اینکه برترین گلزن تاریخ رئال شود با ۸۸ گل فاصله‌اش را با مسی در رده دوم برترین گلزنان لیگ قهرمانان زیاد کند.
 
چرا او نباید انتخاب شود؟
 
نام مسی همچنان بین همه این ایده را تداعی می کند که او قهرمانی برای تیمش به ارمغان آورده است ولی رونالدو نتوانست هیچ قهرمانی کسب کند. مسی سه گانه برد و به فینال کوپا آمه‌ریکا رسید ولی رونالدو نتوانست در ۱۰ بازی از ۱۸ دیدار لالیگا گلزنی کند. اگرچه او باید در بقیه بازی ها جبران می کرد و چندین گل به ثمر می رساند.
 
آیا او سال آینده نیز بین نامزدها خواهد بود؟
 
قطعا توپ طلا را مربیان، کاپیتان‌ها و روزنامه‌نگاران انتخاب می کنند و به نظر می رسد رونالدو با ثباتی که در عملکردش داشته سال آینده نیز بین نامزدهای کسب توپ طلا خواهد بود.
هشتگ: , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.