stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 236075
  • 18 بهمن 1399 - 14:38
8

پتروشیمی اسلام آبادغرب با دستور وزیر نفت ساخته می شود

پتروشیمی اسلام آبادغرب با دستور وزیر نفت ساخته می شود
کرمانشاه - قلمنا - پتروشیمی اسلام آبادغرب که با دستور ویژه وزیر نفت توسط شرکت پتروشیمی ایران ساخته می شود در گام نخست ۸۰ هکتار زمین برای انجام پروژه در منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب خریداری کرده است.
قلم | qalamna.ir :

معاون اول رئیس جمهور گفت: در شرایطی که دشمن تلاش می‌کرد فروش نفت و درآمدهای کشور را کاهش دهد، صنایع پتروشیمی به کمک اقتصاد کشور آمدند.

اسحاق جهانگیری گفت : دشمن تمام تلاش خود را کرد که فروش نفت ما به صفر برسد تا برای تامین ارز  واردات کالاهای اساسی، دارو و مواد اولیه با مشکل مواجه شویم، اما با همت و ریسک پذیری مسئولین وزارت نفت این هدف محقق نشد که باید قدردان زحمات چنین مدیرانی که در شرایط سخت کشور ریسک می‌کنند، باشیم.

جهانگیری از پتروشیمی به عنوان یک صنعت مهم و پیشران برای توسعه اقتصادی کشور یاد و تاکید کرد: با اقداماتی که در این دولت و دولت‌های گذشته برای توسعه صنعت پتروشیمی انجام شده، این صنعت در شرایط سخت تحریم به کمک اقتصاد کشور آمد.

جهانگیری با بیان اینکه هم اکنون نیز طرح‌های توسعه پتروشیمی در کشور در دست اجرا است، خاطرنشان کرد: سال ۱۴۰۰ ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی کشور به ۱۰۰ میلیون تن با ارزش ۲۵ میلیارد دلار خواهد رسید.

وی افزود: با وجود این توانمندی‌ها گاهی دشمنان تلاش می‌کنند با ایجاد فضای مسموم، مردم و مسئولان را نسبت به توانمندی‌های داخلی دلسرد کنند.

وی سپس از پتروشیمی اسلام آبادغرب به عنوان یکی از مهمترین طرح‌های پتروشیمی در کشور یاد کرد که باید صنایع و حلقه‌های پایین دستی آن  خصوصا با پای کار آمدن بخش خصوصی شکل بگیرد.

گفتگوی وزیر نفت در حاشیه افتتاح اجرای طرح پتروشیمی اسلام‌آباد غرب

وزیر نفت گفت: استان کرمانشاه با اجرای طرح پتروشیمی اسلام‌آباد غرب به سومین قطب پتروشیمی کشور بعد از بوشهر و خوزستان تبدیل خواهد شد.

بیژن نامدار زنگنه در آیین آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی اسلام آباد غرب از پروژه GTPP پتروشیمی اسلام‌آباد غرب به عنوان یک طرح مهم یاد کرد و افزود: این پتروشیمی از آرزوهای فنی و دیرینه ما بود که اگرچه در روند اجرا در گذشته با مشکلاتی مواجه شد، اما  اکنون با دانش فنی ایرانی و با استفاده از ظرفیت‌های صنعتی و پیمانکاری داخل کشور اجرا خواهد شد.

به گفته زنگنه، تمام مصوبات لازم شورای اقتصاد و دولت برای اجرای پتروشیمی اسلام آباد غرب گرفته شده است.

وزیر نفت تاکید کرد: سهام این پروژه بعد از سه سال و پس از اینکه به سوددهی رسید، به مردم واگذار خواهد شد.

وی بر لزوم استفاده از نیروهای بومی کرمانشاه و ظرفیت‌های داخل استان برای اجرای این طرح تأکید کرد و ادامه داد: البته این نیروها نیازمند آموزش و توانمند شدن هستند.

حجم سرمایه گذاری پتروشیمی اسلام آبادغرب مشخص شد

بهزاد محمدی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در مراسم کلنگ زنی پروژه پتروشیمی اسلام آباد غرب حجم سرمایه گذاری این پروژه را ۵۴۵ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: این پروژه در زمان ساخت ۴۵۰۰ نفر اشتغالزایی خواهد داشت.

وی ظرفیت تولید این پروژه را ۹۶۵ هزارتن پروپلین از گاز طبیعی در سال دانست و تصریح کرد: پیش بینی می کنیم این پروژه در سال ۱۴۰۳ به تولید برسد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: بخشی از آب مورد نیاز برای این پروژه از سد آزادی تامین می شود، اما در مجموع نگرانی هایی را درباره تامین آب آن داریم که امیدواریم در این رابطه همکاری های لازم را از سوی وزارتخانه مربوطه شاهد باشیم.

وی تاکید کرد: با راه اندازی این پروژه سالانه ۲۲۰ میلیون دلار درآمد خواهد داشت و نیاز استا های منطقه غرب و شمال غرب کشور را نیز تامین می کند.

کاهش میزان بیکاری استان در طرح پتروشیمی اسلام آبادغرب

به گفته استاندار کرمانشاه، میزان سرمایه گذاری این طرح با ارز ۴۲۰۰ تومانی حدود هفت هزار میلیارد تومان و با نرخ ارز آزاد حدود ۲۲ تا ۲۵ هزار میلیارد تومان خواهد بود که زمینه ساز یک تحول اقتصادی در منطقه است.

هوشنگ بازوند؛ استاندار کرمانشاه با بیان اینکه این طرح می‌تواند کل مشکل بیکاری اسلام‌آبادغرب را ریشه‌کن کند، گفت: استان کرمانشاه به واسطه جنگ تحمیلی مقداری از توسعه اقتصادی عقب افتاده و از آن جایی که مهندس زنگنه نیز اهل همین دیار است، برای انجام چند پروژه بزرگ و ملی در کرمانشاه توافق کردیم.

به گفته او، موافقت وزیر نیرو را برای تامین آب موردنیاز این پتروشیمی از سد آزادی جلب کردیم و در نهایت مطالعات اولیه طرح هم انجام شد.

 

 

هشتگ: , , , , ,
  • خبرنگار دانشیار

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.