stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 23446
  • 19 دی 1394 - 13:06
3

مدیر خبرگزاری النخیل عراق: قطع روابط عربستان با ایران با اهداف خبیثانه بود

مدیر خبرگزاری النخیل عراق تصریح کرد که عربستان با بهانه‌ها و اهداف خبیثانه روابط خود با ایران را قطع کرد تا بر جنایت بزرگ اعدام شیخ باقر النمر سرپوش بگذارد.

قلم | qalamna.ir :

محمد علی الحکیم، مدیر خبرگزاری النخیل عراق  گفت: به نظر من عربستان باید در سیاست خارجی و داخلی خود بازنگری کند و از سیاست بچگانه‌ای که در دوره اخیر یعنی دوره حکمرانی ملک سلمان بن عبدالعزیز در پیش گرفته دست بردارد.

وی تصریح کرد: به عقیده من عربستان از سیاستی که اخیرا به ویژه با اعدام شیخ نمر باقر النمر، روحانی شیعه عربستانی در پیش گرفته در آینده نزدیک پشیمان خواهد شد. شیخ نمر تنها سخن حق گفت و عربستان صراحت وی را فاجعه‌ای برای خود دانست برای همین وی را اعدام کرد. عربستان که تمامی پایه‌های حکومت و انواع سلاح‌ها در دستش بود از مرد فقیر و بی‌سلاحی می‌ترسید که تنها شجاعت، صراحت در کلام و ایمان به خدا داشت.

الحکیم تاکید کرد: در حقیقت تنها ایران به اعدام شیخ نمر اعتراض نکرد بلکه بسیاری از کشورهای غربی و عربی به اعدام وی اعتراض کردند همانطور که نخست وزیر انگلیس سفرش به عربستان را لغو کرد و سوئیس سفیر عربستان را احضار کرد. همچنین آلمان همکاری نظامی با عربستان را کاهش داد، کانادا، آمریکا و ترکیه از اعدام وی ابراز تأسف کردند و بسیاری حکم اعدام را سیاسی خواندند.

وی گفت: واکنش رسمی ایران یک واکنش قوی بود. اعدام یک روحانی برجسته طبیعتا ظلمی است که نمی‌توان در برابر آن سکوت کرد. ما دیدیم که بسیاری از کشورهای عربی مثل سوریه، عراق و لبنان حکم اعدام را محکوم کردند. اما درباره اینکه تعداد بسیار اندکی از مردم خشمگین وارد سفارت عربستان در تهران شدند جای محکوم شدن از سوی مقامات را دارد. ما دیدیم که سید حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران دستور محاکمه عاملان را داد اما عربستان با بهانه‌ها و اهداف خبیثانه خود روابط با ایران را قطع کرد تا بر این جنایت بزرگ سرپوش بگذارد.

الحکیم گفت: همواره ما شاهدیم که دولت و مردم جمهوری اسلامی ایران با مظلومان در تمامی مناطق جهان بوده‌اند اما متأسفانه می‌بینیم که آل سعود از زمان بر تخت نشستن‌شان همواره از تروریسمی حمایت کرده‌اند که در حال سرایت به تمامی مناطق جهان است مصداق صریح این مساله در عراق، سوریه، یمن و دیگر کشورها وجود دارد.

گفت‌وگو از سمیه رعیت؛ خبرنگار ایسنا

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.