stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 23297
  • 18 دی 1394 - 12:37
5

ابتکار خبر داد؛ توجه ویژه به احیای “کارون”/آخرین‌ تصمیم‌ها درباره سد “گتوند”

ابتکار خبر داد؛ توجه ویژه به احیای “کارون”/آخرین‌ تصمیم‌ها درباره سد “گتوند”

رییس سازمان حفاظت از محیط زیست با بیان این‌که مطالعات سد گتوند نتواسته راهکار قطعی ارایه دهد، گفت: به طور قطعی نتواستیم هیچ کدام از راهکارهای تیم مطالعات علاج‌یابی سد گتوند را به طور کامل تایید کنیم.

قلم | qalamna.ir :

قلم، معصومه ابتکار با اشاره به مشکل سدگتوند اظهارکرد: یک بازنگری کلان در مدیریت سد گتوند انجام شده است و بر اساس تصمیمات کارگروه علاج‌یابی سد، این بازنگری اجرا خواهد شد.

وی افزود: به الزامات زیست‌محیطی در کارگروه علاج‌یابی سدگتوند توجه شده است، اما با توجه به این‌که اطمینان کاملی در مطالعات بدست نیامد، نتایج مطالعات نتواست راهکار قطعی ارایه دهد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: به طور قطعی نتواستیم هیچ کدام از راهکارهای تیم مطالعات علاج‌یابی سد گتوند را به طور کامل تایید کنیم، اما تلفیقی از آنها و تصمیمی که اعلام می‌شود، مورد تایید ما خواهد بود.

ابتکار با بیان این‌که دولت توجه ویژه‌ای به کارون دارد، گفت: دولت در خصوص حفاظت کیفی کارون توجه ویژه دارد و برنامه‌هایی در این زمینه در شورای عالی آب ارایه و اعتبارات خوبی در خصوص آن تصویب شده است.

وی ادامه داد: با رویکرد دستگاه‌های مختلف امیدواریم بتوانیم در یک برنامه، رودخانه کارون را احیا کنیم؛ به گونه‌ای که آلاینده‌های آن کاهش پیدا کند و همچنین جریان آب و حق‌آبه طبیعی کارون تامین شود و این رودخانه خدمات خود را به عنوان شریان حیاتی خوزستان انجام دهد.

معاون رییس جمهور با اشاره به اجرای برنامه‌های مقابله با ریزگردها در خوزستان عنوان کرد: اکنون شاهد اجرای برنامه‌های تثبیت خاک و کاشت نهال در برخی از کانون‌های گرد وغبار هستیم. این امید وجود دارد که این طرح‌ها امسال به نتیجه برسد و حداقل این‌که کاهش وقوع گردوغبار را شاهد باشیم.

وی در خصوص آلودگی هوای اهواز گفت: کاهش آلودگی هوای اهواز دستور کار دولت و استان بوده و در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده است. به زودی طرح “آماک” در استان اجرا خواهد شد که اقدام بسیار مهمی در خصوص کاهش آلودگی هوا است و تلاش‌ها در ابعاد مختلف ادامه خواهد داشت./ ایسنا

هشتگ: , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.