stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 23130
  • 17 دی 1394 - 0:32
6

رهامی: مشکل ممنوع‌التصویری خاتمی به زودی حل می‌شود/سیدحسن خمینی به هیچ‌وجه انصراف نداده‌ است

رهامی: مشکل ممنوع‌التصویری خاتمی به زودی حل می‌شود/سیدحسن خمینی به هیچ‌وجه انصراف نداده‌ است

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات تاکید کرد: در جلسات بسیاری در خصوص موضوع رفع ممنوع التصویری آقای خاتمی شرکت کردم و امیدواریم به زودی این مشکل حل شود.

قلم | qalamna.ir :

حجت‌الاسلام محسن رهامی در حاشیه مراسم ختم دایی حجت الاسلام سید محمد خاتمی در جمع خبرنگاران با اشاره به مسئله ممنوع التصویری رئیس دولت اصلاحات خاطرنشان کرد: گمان می‌کنم با تعامل‌هایی که صورت گرفته این مشکل تا حدود بسیاری حل شود.

او اضافه کرد: من باتوجه به مسئولیتم به عنوان مسئول کمیته رایزنی و حقوقی و تعامل مجمع شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در جلسات بسیاری در خصوص موضوع رفع ممنوع التصویری آقای خاتمی شرکت کردم و امیدواریم به زودی این مشکل حل شود.

عضو شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان با بیان اینکه هنوز برای اظهارنظر قطعی در این خصوص کمی زود است، ادامه داد: قطعا هرچه بیشتر به انتخابات نزدیک شویم، فضا بازتر می‌شود و باتوجه به اینکه همه به دنبال حضور حداکثری مردم در انتخابات هستند و از آنجا که ایجاد حضور حداکثری، چنین برخوردهایی که باعث ناامیدی و یاس می‌شود را برنمی‌تابد، فکر می‌کنم این مشکلات حل شود.

رهامی تصریح کرد: در همین راستا معتقدم حضور آیت‌الله هاشمی، سیدحسن خمینی و همچنین آیت‌الله موسوی بجنوردی هم هیچ مشکلی برای مجلس خبرگان ایجاد نکند.

او خاطر نشان کرد: سیدحسن خمینی به هیچ وجه انصراف نداده‌اند و مسئولیت احراز اجتهاد نامزدها با فقهای شورای محترم نگهبان است و در حالی که یکی از راه‌های احراز، شرکت نامزدها در امتحان است راه‌های دیگری از جمله بررسی کتاب‌ها و تالیف‌های نامزدها و همچنین کلاس‌های درس‌ آنها به عنوان مجتهد وجود دارد و شرکت در امتحان تنها یکی از راه های احراز اجتهاد است.

رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اضافه کرد: در جلسه‌ای که با تعدادی از فقهای شورای محترم نگهبان داشتم بیان شد که اگر دو نفر از اعضای محترم شورای نگهبان درخصوص اجتهاد یکی از نامزدها به اطمینان برسد این مسئله برای شورای نگهبان حجت خواهد بود و در تایید اجتهاد نامزدها کفایت می‌کند که به نظر می‌رسد این مسئله درخصوص آیت‌الله هاشمی، سیدحسن خمینی و همچنین آیت‌الله موسوی بجنوردی اعمال خواهد شد و نکته دیگر این است که آیت‌الله موسوی بجنوردی در زمان حضرت امام (ره) عضو شورای عالی قضایی بودند و در آن زمان شرط حضور در این شورای عالی مجتهد بودن افراد بود و بنابراین اجتهاد ایشان در زمان حضرت امام (ره) احراز شده است.

او همچنین در پاسخ به سوال دیگری در این باره که آیا فضاسازی‌ها و جنجال‌های رسانه‌ای و یا بهانه ارسال پیامک می‌تواند در احراز یا عدم احراز صلاحیت نامزدهای خبرگان تاثیرگذار باشد یا خیر، گفت: مسئله خبرگان رهبری بسیار مهمتر از آن است که با یک ارسال پیامک یا عدم ارسال تحت تاثیر قرار بگیرد و اینگونه مدیریت شود.

رهامی تصریح کرد: شان مجلس خبرگان بسیار بالاتر از این است چرا که وظیفه آن انتخاب رهبری است که همچون ستونی در مرکز خیمه نظام قرار دارد و مهمترین رکن از ارکان حکومت است.

 

رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات ادامه داد: فکر نمی‌کنم بتوان کسی را که قرار است در انتخابات به این مهمی تاثیرگذار باشد به دلیل ارسال یا عدم ارسال پیامک و یا اینکه برنامه تلویزیونی در صدا و سیما را ندیده باشد، رد صلاحیت کرد و سطح برخورد شورای نگهبان به مراتب بالاتر از مسائل و جنجال‌های رسانه‌ای است که در فضای جامعه وجود دارد.

او همچنین در پاسخ به سوالی درباره احتمال ائتلاف اصلاح‌طلبان و حامیان دولت گفت: حامیان دولت هم‌اکنون در میان اصلاح‌طلبان حضور دارند به عنوان نمونه یکی از این حامیان خود آقای عارف است و در کنار آنها اعضای شورای  هماهنگی جبهه اصلاحات و همچنین افرادی که به خواست حجت الاسلام محمد خاتمی و آیت الله هاشمی به شورا پیوستند در شورای سیاستگذاری انتخابات تهران حضور دارند و در شهرستان‌ها نیز تلاش ما این است که تنها به اصلاح‌طلبان بسنده نکنیم و در کنار آنها از اشخاص موثر در انتخاب آقای روحانی در سال ۹۲ هم استفاده کنیم.

رهامی در پایان تصریح کرد: علاوه بر استفاده از این نیروهای اصلاح‌طلب و اعتدال‌گرا یا حامی دولت در سراسر کشور تلاش خواهیم کرد اگر کسی از این لیست بیرون مانده بود شناسایی کرده و به اسامی موردنظر اضافه کنیم و اعتقاد ما این است که نتیجه انتخابات ۹۴ تا حدود قابل توجهی شبیه به انتخابات ۲۴ خرداد سال ۹۲ که منجر به پیروزی آقای روحانی شد، باشد./ایلنا

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.