stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 23125
  • 16 دی 1394 - 19:22
7

شمخانی: بی‌توجهی حاکمان بی‌تجربه عربستان به منافع مسلمانان شگفت‌آور است

ابراهیم جعفری، وزیر امور خارجه عراق عصر چهارشنبه با علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری دیدار و پیرامون آخرین تحولات منطقه و راهکارهای مقابله با تروریسم گفت‌وگو کرد.

قلم | qalamna.ir :

شمخانی در این دیدار با تقدیر از مجاهدت‌های مردم و دولت عراق در مقابله با گروه‌های تروریستی تاکید کرد: عملیات‌های موفق ارتش و نیروهای مردمی موجب انفعال و عقب‌نشینی تروریست‌ها و نوید بخش فرا رسیدن روزهای بازگشت کامل امنیت به عراق و منطقه شده است.

او تصریح کرد: برخلاف سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران که حمایت از خواست و اراده ملت‌هاست، متاسفانه شاهدیم که برخی کشورها برای بمباران و کشتار مردم بی‌دفاع یمن از مزدوران قاتل خارجی مانند بلک واتر استفاده می‌کنند و روز به روز تنش و ناامنی را در منطقه توسعه می‌دهند.

دریابان شمخانی افزود: اعدام یک عالم دینی که خواستار تقریب مذاهب اسلامی و توجه به مطالبات مردمی توسط حاکمیت سعودی بود تاسف‌بار و غیرقابل قبول و برخواسته از سیاست‌های فرقه‌گرایانه است.

وی با اشاره به کارشکنی عربستان سعودی و هم‌سو شدن این کشور با اقدامات مخرب رژیم صهیونیستی در مذاکرات هسته‌ای میان ایران و ۱+۵ افزود: بی‌توجهی حاکمان بی‌تجربه این کشور به منافع مسلمانان و کشورهای اسلامی و به‌کارگیری ظرفیت‌های خود به عنوان بخشی از جهان اسلام در مسیر تخریب و کشتار مسلمانان رویکردی شگفت‌آور و غیرقابل پذیرش است.

او با اشاره به اظهارات سران برخی کشورها مبنی بر این که داعش تا سال‌ها در عراق و سوریه خواهد ماند خاطرنشان کرد؛ کشورهای فرامنطقه‌یی از درک واقعیت‌های صحنه و قدرت و توان مردم عراق و سوریه عاجزند و تصور نمی‌کردند نقشه‌های آنان برای ایجاد ناامنی و تفرقه با عزم و اراده ملت‌های مسلمان با شکست مواجه شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود؛ داعش هرچند تهدیدی خطرناک محسوب می‌شود اما فرصت‌هایی مانند اتحاد و هم‌دلی در میان کشورهای منطقه و میان ملت‌های مسلمان ایجاد کرده است که با گسترش روابط فرهنگی، سیاسی و همکاری‌های اقتصادی، امنیتی و راهبردی می‌تواند زمینه‌ساز رشد و توسعه بیش‌تر کشورهای مسلمان شود.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد، به منظور تامین امنیت پایدار و رشد و پیشرفت دو کشور ایران و عراق و تبدیل شدن به الگویی در روابط منطقه‌یی، همکاری‌های راهبردی در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی بیش از پیش قابل گسترش است.

ابراهیم جعفری، وزیر امور خارجه عراق نیز در این دیدار با تقدیر از تلاش‌های ارزنده جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های سیاسی، امنیتی و نظامی برای مقابله با تهدیدات گروه‌های تروریستی بر توسعه همکاری‌های همه جانبه دو کشور و استمرار رایزنی‌ها به منظور حل مسائل منطقه تاکید کرد.

وزیر امور خارجه عراق با محکوم کردن اعدام شیخ نمر باقر النمر و ضرورت توجه به وحدت و تقریب میان مسلمانان در مقابله با توطئه‌هایی که علیه جهان اسلام در جریان است اظهار کرد: همه کشورهای اسلامی می‌بایست با اولویت قرار دادن مبارزه با تروریسم تکفیری، مجموعه ظرفیت‌های مادی و انسانی خود را در مسیر برقراری امنیت و ثبات در کشورها و مناطق در معرض تهدید تروریسم بسیج کنند.

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.