stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 23051
  • 16 دی 1394 - 11:59
1

اوباما قوانین جدید مالکیت اسلحه را اعلام کرد

«باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا شب گذشته در یک کنفرانس خبری مقررات تازه ای را در مورد خرید و فروش سلاح برای مقابله با خشونت را اعلام کرد.

قلم | qalamna.ir :

روزنامه فرانسوی «لو فیگارو»، اوباما در نطق پر حرارت خود در کاخ سفید مقررات تازه ای را که بخش اعظم آن بدون تصویب کنگره جراست در مورد خرید و فروش سلاح برای مقابله با خشونت اعلام کرد.

رئیس جمهوری آمریکا با بیان این که « باید به بهانه جویی های مستمر برای بیکار نشستن پایان داد»، گفت: امروز اینجا گردهم آمده ایم، نه تنها برای اقدامی در مورد آخرین تیراندازی جمعی بلکه برای جلوگیری از تیراندازی بعدی.

وی افزود: لابی سلاح ممکن است اکنون کنگره را به گروگان گرفته باشد، اما نمی تواند آمریکا را به گروگان بگیرد.
جمعی از بازماندگان و بستگان قربانیان این گونه تیراندازی ها در این مراسم حضور داشتند.

اوباما گفت که سلاح گرم هر ساله جان ۳۰ هزار نفر را در آمریکا می گیرد که بخش قابل توجهی از آن به آمار خودکشی مربوط می شود.
این قوانین که شامل ۱۰ بند است با حکم رئیس جمهور و بدون ضرورت تصویب کنگره اعمال می شود. کنگره آمریکا با قوانین جدید مخالف است.
رئیس جمهور آمریکا گفت برای اجرای این قوانین اختیارات قانونی دارد. بر این اساس، پیشینه خریداران اسلحه باید بررسی شود.
اوباما با بیان اینکه وی قصد دارد پنج شنبه هفته جاری نشستی را در شورای شهر ویرجینیا درباره خشونت های مسلحانه برگزار کند، تأکید کرد که آمریکا باید درباره کنترل سلاح، احساس اضطراری بودن آن را بکند.

رئیس جمهور آمریکا افزود: ما تنها کشور پیشرفته ای هستیم که این حجم از خشونت تسلیحاتی گسترده در آن وجود دارد.
وی گفت: من به متمم دوم معتقدم اما من همچنین معتقدم که ما می توانیم مسیرهایی برای کاهش خشونت تسلیحاتی بر اساس متمم دوم قانون پیدا کنیم.
اوباما اضافه کرد: به جای آنکه درباره چگونگی حل کردن این موضوع فکر کنیم این موضوع به یکی از بحث های مورد منازعه میان دو حزب کنگره تبدیل شده است.

کنگره آمریکا در برابر وضع قوانین تازه با هدف محدود کردن مالکیت سلاح مقاومت می کند. بخش قابل توجهی از این مقاومت از فشار مالکان سلاح و انجمن ملی تفنگ آمریکا (آن آر ای) که یکی از قدرتمندترین لابی ها در واشنگتن محسوب می شود، نشات می گیرد.
اوباما با بعض و تاثر در مورد برخی ازقربانیان حوادث مرتبط با اسلحه صحبت کرد و گفت که پس از تیراندازی در یک مدرسه ابتدایی در شهر «نیوتان» در ایالت «کانتیکت» در سال ۲۰۱۲ میلادی که به مرگ ۲۰ کودک خردسال و شش بزرگسال منجر شد، تلاش کرده است قانون بررسی گسترده تر سابقه خریداران را وضع کند. این قانون در کنگره با اقبال روبه رو نشد و شکست خورد.

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.