stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 230407
  • 09 بهمن 1399 - 18:57
1

بازنشستگان خوزستان از پرداخت مزایای مناطق جنگی محروم هستند

بازنشستگان خوزستان از پرداخت مزایای مناطق جنگی محروم هستند
رئیس هیئت‌مدیره کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی خوزستان، از وجود تبعیض بین بازنشستگان تأمین اجتماعی با سایر بازنشستگان ابراز گلایه و انتقاد کرد.
قلم | qalamna.ir :

امروز پنجشنبه نهم بهمن‌ماه، سید کریم حسینی رئیس مجمع نمایندگان خوزستان، شبیب جویجری نماینده اهواز، ارسلان غمگین مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و فرهاد ابول نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز، ضمن بازدید از محل ساختمان کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی خوزستان، و دیدار با عبدالحمید عبائی حسنی رئیس هیئت‌مدیره کانون، به بررسی و پیگیری مطالبات جامعه بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی استان پرداختند.

عبائی حسنی در حاشیه این بازدید اظهار کرد: در طرح همسان‌سازی نزدیک به ۸۰ درصد به حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری اضافه شد، این در حالی است که تنها بین ۱۰۰ هزار تومان تا یک‌میلیون تومان به حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی اضافه شد که یک تبعیضی بین بازنشستگان محسوب می‌شود.

او با بیان عدم پرداخت حق و مزایای مناطق جنگی به بازنشستگان گفت: افرادی که اکنون مشغول بکار هستند مشمول این طرح شدند و از این حق و مزایا برخوردار هستند اما بازنشستگانی که در جنگ هشت‌ساله حضور داشتند از چنین حقی برخوردار نیستند.

رئیس هیئت‌مدیره کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران خوزستان، افزود: حق بدی آب‌وهوا یکی دیگر از مواردی هست که باید برای بازنشستگان خوزستانی لحاظ شود و طبق قانون تمام خدمات درمانی برای بازنشستگان، باید رایگان باشد اما این‌گونه نیست و مجبور به پرداخت حق بیمه تکمیلی برای برخورداری از بعضی خدمات هستند که متأسفانه برخی از پزشکان و مراکز درمانی، حاضر به پذیرش این بیمه نیستند.

 دریافت حقوق کمتر از یک‌میلیون تومان، برای ۲۰ هزار نفر از جمعیت ۸۷ هزار نفری بازنشسته اهواز، کارون و حمیدیه از دیگر مباحث مطرح شده از سوی وی بود که از عهده خرج و مخارج درمان برنمی‌آیند.

وی در ادامه با انتقاد به عیدی و حق مسکن بازنشستگان گفت: عیدی برخی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی، حدوداً یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و حق مسکن تنها ۷۰ هزار تومان هست. یک بازنشسته چگونه با این مبالغ به امورات خود برسد؟

وی در پایان خاطرنشان کرد: بیمارستان امیرالمؤمنین اهواز، تنها بیمارستان تأمین اجتماعی است که خدمات رایگان به بازنشستگان می‌دهد اما بااین‌حال بازنشستگان برای عمل جراحی، باید چند ماه در نوبت باشند.

گفتنی است؛ خوزستان حدود ۲۲۰ هزار بازنشسته تأمین اجتماعی را در خود جای داده که با افراد تحت تکفل خود به بیش از یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار نفر می‌رسند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : ایلنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.