stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 230222
  • 09 بهمن 1399 - 12:14
0

راه‌آبادی پایان یافت

راه‌آبادی پایان یافت
فارس- آخرین برنامه از سلسله نشست‌های علمی- ترویجی کتابخوانی در روستا‌ها و مناطق عشایری با عنوان راه آبادی، به صورت مجازی به میزبانی شیرازبرگزار شد.
قلم | qalamna.ir :

مدیرکل کتابخانه‌های گفت: ویژه برنامه راه آبادی با هدف بررسی وضعیت و راهکار‌های ترویج کتابخوانی در روستا‌ها در شش نشست برگزار شد. در هر نشست براساس نیاز جوامع روستایی موضوعی انتخاب و مهمانان نشست شامل مسئولان کشوری، اساتید دانشگاه و نویسندگان مطرح کشوری روستا‌های دوستدار کتاب به بیان دیدگاه‌های خود می‌پرداختند.
روح الله منوچهری با اشاره به آمار روستا‌های ایران عنوان کرد: ۲۶ درصد جمعیت کشور ما در روستا‌ها زندگی می‌کنند و در حال حاضر ۲۶ درصد کتابخانه‌های عمومی، روستایی هستند که نسبت خوبی برقرار شده، هرچند با توجه به پراکندگی روستا‌ها نیاز به افزایش کتابخانه روستایی همچنان وجود دارد.
منوچهری با اشاره به برنامه دولت برای توسعه کتابخوانی در روستا‌ها گفت: دولت مکلف شده برای توسعه کتابخوانی با اولویت کتابخانه‌های روستایی بستر لازم را فراهم کند. این در حالی است که برای مشارکت مردم و طرح برنامه‌های ترویجی فرهنگی، جشنواره ملی روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب برگزار شد.

بدون توجه به امور فرهنگی، توسعه روستا‌ها تحقق نمی‌یابد
رئیس مرکز مطالعات برنامه‌ریزی شهری و روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور نیز اشاره به نقش دهیاری‌ها در ترویج کتابخوانی عنوان کرد: ماهیت انقلاب ما رسیدگی به محرومان و رویکرد فقرزدایی بود و بر همین اساس اقدامات گسترده‌ای در روستا‌ها در راستای برداشتن فاصله شهر و روستا صورت گرفت.
اسماعیل زیارتی نصرآبادی، به پیشینه دهیاری‌ها گفت: باید به توسعه همه جانبه روستا‌ها پرداخته شود و برهمین اساس دهیاری و شورای اسلامی روستایی تشکیل شد. نقش دهیاری در ترویج فرهنگ در صدر وظایف دهیار و تحقق توسعه پایدار بوده است و اگر بخواهد محقق شود باید به تمام ابعاد توجه شود.
او تصریح کرد: برگزاری جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستار کتاب، نشان دهنده مشارکت گسترده دهیاری‌ها بود.

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.